حشمت الله عسگری گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه اقتصادی استان، توسعه انرژی های خورشیدی است که به جد دنبال می شود تا زمین های لازم برای واگذاری به سرمایه گذاران صورت گیرد.

واگذاری زمین های لازم برای به سرمایه گذاران استانحشمت الله عسگری معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت: نزدیک به ۳۵۰ هکتار از ۲ هزار هکتار زمین های واگذاری شده به سرمایه گذاران که تاریخ آنها گذشته بود، از رده خارج شدند و بقیه زمین‌ها به مالکان آن‌ها اخطار داده شده تا ۶ ماهه آتی کار خود را به سرانجام برسانند.

وی افزود: برای واگذاری‌هایی که در اتصال شبکه‌ها برای فروش برق به سرمایه گذاران وجود دارد دولت درصدد است براساس این نقطه اتصالات مکان‌هایی را به شکل بی نام به عنوان تولید برق خورشیدی پیش بینی کند.

عسگری ادامه داد: نزدیک به ۲ هزار هکتار از اراضی جدید در استان شناسایی شده است تا در لکه‌های مشخص که به شکل بی نام مجوز آن‌ها گرفته شده است در نزدیک‌ترین زمان ممکن به سرمایه گذاران کمک شود تا زمین در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه واگذاری زمین‌ها کمک به حوزه جدید در انرژی نو است تصریح کرد: سرمایه گذراران باید کار خود را شروع کنند، زیرا این، یک کار جدید در حوزه‌ی انرژی نو است و همین کار سبب توسعه گلخانه‌ها در بخش کشاورزی می‌شود.

وی اضافه کرد:صدور مجوز‌ها و استعلام‌ها که زمان بر هستند قبل از تحویل به متقاضی کار‌های آن انجام خواهد شد تا منابع و زمین‌ها در اختیار سرمایه گذاران به طور کامل قرار گیرد.

انتهای پیام / گ

برگزاری جلسه ستاد جذب سرمایه گذاری استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.