عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: برنامه ریزی دقیق و تدبیر در کارو شایسته سالاری رکن اصلی عدالت و ساختار جمهوری اسلامی ایران است.

برنامه ریزی دقیق و شایسته سالاری، رکن اصلی عدالتبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سیامک ره پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان در آیین تکریم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین محرابی رییس اسبق دفتر بازرسی و نظارت انتخابات خراسان رضوی و معارفه محمد کمال سروی‌ها در مشهد گفت: برنامه ریزی دقیق و تدبیر در کارو شایسته سالاری رکن اصلی عدالت و ساختار جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی تصریح کرد: غفلت در هر مقطع و زمانی مشکل ساز است و نباید مدیون خون شهدا باشیم چرا که خون ریخته شده شهدا در انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس بعنوان موتور محرک انقلاب است که هر روز به پیشرف‌های چشمگیری دست می‌یابیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: قدرت هر کشور از طریق افرادی که از مجاری قانونی انتخاب میشوند اعمال می شود و انتخابات بارزترین شیوه برای انتخاب منتخبین و اصلح‌ترین می‌باشد.

ره پیک افزود: قانون انتخابات کشور به علت گذشت چند دهه از آن دچار کمی مشکل است و با ارائه پیشنهاد به مجلس بدنبال رفع نواقص و معایب قانون انتخابات هستیم.

وی قانون مداری، بی طرفی و انصاف را سیاست اصلی شورای نگهبان عنوان و تصریح کرد: در شورای نگهبان مرز بندی تحت عنوان اصلاح طلب یا اصولگرا یا جریان و حزبی دیگر وجود ندارد و بعد از تایید صلاحیت منتخبین، شورای نگهبان هیچ دخالتی نمیکند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در رابطه با اتفاقات ۴۰ سالگی انقلاب گفت: آنچه در ارزیابی انقلاب بعد از ۴۰ سال مشخص است اینکه ایران بعنوان یک کشور با شاخصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در دنیا درریک مقیاس بین المللی و بزرگ مطرح است.

نامزد‌ها قبل از شروع زمان قانونی برای تبلیغات به آن مبادرت می کنند

حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: قانون انتخابات تناسبی با جرائم و اثر بازدارندگی ندارد و برای این منظور نیازمند تدوین قوانین جدیدی جدیدی هستیم.

وی تصریح کرد: بعضا دیده شده است نامزد‌ها قبل از شروع زمان قانونی برای تبلیغات به آن مبادرت می کنند و این تبلیغات گاهی خاصه‌های دشمنان به نظام است و باید برای جلوگیری از آن قانونی تدارک شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بدلیل انتخابات فراوان در کشور برای صرفه جویی در زمان و هزینه و حضور گسترده مردم لازم است تجمیع انتخابات صورت بگیرد.

در این مراسم از فعالیت ۱۲ ساله حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین محرابی قدردانی و با حکم دبیر شورای نگهبان محمدکمال سروی‌ها به مدت ۳ سال بعنوان سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات معرفی شد.

انتهای پیام//م. ص
 

مراسم معارفه سرپرست جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.