اردکانیان حمایت کامل وزارت نیرو را برای اجرای طرح‌های ساماندهی آب بندان‌ها، تالاب‌ها و کنترل سیلاب رودخانه‌های گیلان اعلام و دستور‌های لازم درباره رفع موانع موجود این طرح‌ها را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مرتضی عاطفی مدیر کل روابط عمومی استانداری گیلان امروز گفت:در نشست مصطفی سالاری استاندار گیلان با رضا اردکانیان وزیر نیرو که در تهران برگزار شد روند تدوین شیوه نامه ۲ طرح ساماندهی آب بندان‌ها و تالاب‌ها و همچنین ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های استان با همکاری و مشارکت ۷ ماهه مدیران دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای معادن و مزیت‌های اجرای این طرح‌ها بررسی شد.

وی افزود: در این نشست استاندار گیلان، تامین اعتبار را برای طرح‌های اولویت دار شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت برق منطقه‌ای گیلان و نیز تقویت اعتبار اجرای طرح‌های در حال ساخت سد‌های مخزنی گیلان از وزیر نیرو خواستار شد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری گیلان گفت: همچنین در این دیدار، اردکانیان، وزیر نیرو هم حمایت کامل وزارت نیرو را از اجرای طرح‌های ساماندهی آب بندان‌ها، تالاب‌ها و کنترل سیلاب رودخانه‌های گیلان اعلام کرد و دستور‌های لازم در باره تسهیل و رفع موانع موجود را در اجرای این طرح‌ها صادر کرد.

مرتضی عاطفی افزود:با تاکید استاندار گیلان و پس از برگزاری ۱۱ جلسه کارشناسی و تصمیم گیری، با مشارکت و حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و نهاد‌های نظارتی دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان‌ها و تالاب‌های استان ابلاغ شده است.

وی گفت: با اجرای این شیوه نامه ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب تنظیمی در ۸۷۰ پهنه آب بندان شامل هزار و ۸۰۰ قطعه به وسعت ۹ هزار هکتار، به مخازن آبی استان اضافه می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی استانداری گیلان تصریح کرد: همچنین اجرای این طرح ذخیره آبی آب بندان‌های استان را ۳/۳ برابر سد شهر بیجار، ۵/۱ برابر سد شفارود، ۲/۹ برابر سد پلرود و ۶ برابر سد لاسک افزایش خواهد داد.

 

انتهای پیام/م.ع

شیوه نامه ۲ طرح ساماندهی آب بندان‌ها و تالاب‌های گیلان با حضور وزیر نیرو بررسی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.