پیوند قلب موفقیت آمیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد/ جوان ۲۲ ساله‌ی مرگ مغزی به یک بیمار ۵۴ ساله زندگی دوباره بخشیدپنجاه و دومین عمل پیوند قلب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، رضا باقری رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این عمل بر روی یک بیمار ۵۴ ساله ساکن نیشابور مبتلا به نارسایی قلبی پیشرفته با موفقیت انجام شد و قلب اهدایی این بیمار از آقای ۲۲ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) شماره دو به این بیمار پیوند شد.

وی حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه دوران نقاهت را طی می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز بیمار تشکیل شده که هر چه از شروع فعالیت تیم می‌گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب ترگشته است.

باقری اظهار داشت: یکی از نکات بسیار بارز در تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد کوتاه بودن مدت زمان ایسکمی (متوسط ۶۰ دقیقه) در این بیماران است که این عدد در کشور منحصر به فرد می‌باشد و این امر نشان دهنده سازمان دهی مناسب تیم پیوند بوده است.

مرکز پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد سومین مرکز فعال پیوند قلب در کشور می باشد.

انتهای پیام//آ. ف


مرکز پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سومین مرکز فعال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.