رئیس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی گفت: روند وقوع زلزله در کشور از آبان ۹۶ و با زلزله کرمانشاه به بعد صعودی بوده است.

جلسه ی کارگروه مخاطرات زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در مسکن و شهرسازی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بیت اللهی رئیس بخش زلزله شناسی، مهندسی و خطر پذیری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در جلسه‌ی کارگروه مخاطرات زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی سمنان گفت: اولین مرحله از طرح پیشگیری از بلایای زلزله با جلوگیری از ساختمان سازی در اطراف گسل‌ها در شهرستان سمنان و تغییر کیفی ایستگاه‌های شتاب نگار در سمنان آغاز شده است.

وی افزود: روند وقوع زلزله در کشور از آبان ۹۶ و با زلزله کرمانشاه به بعد صعودی بوده است.

وی با بیان اینکه از این زمان بیش از ۶ هزار پس لرزه در کرمانشاه و بش از ۱ هزار پس لرزه در کرمان رخ داده است تصریح کرد: استان سمنان هم در کمربند زلزله خیز و گسل‌های البرز و زاگرس و شمال تهران واقع شده و زلزله‌های بسیاری در مقیاس کم از سال گذشته تاکنون در استان سمنان هم رخ داده است.

بیت اللهی عنوان داشت: تمهیدات زیادی برای مقابله با این پدیده در نظر گرفته شده که به عنوان شروع فاز اول آن در شهرستان سمنان کلی میخورد و طی آن دیگر اجازه ساختمان سازی در محدوده گسل‌ها داده نخواهد شد و همچنین دستگاه‌های ویژه‌ای برای تغییر کیفی ایستگاه‌های شتاب نگار زلزله نگاری در استان به کار گیری خواهد شد.

وی افزود: در فاز دوم این طرح در شهرستان‌های دامغان و شاهرود و بعد از آن در بقیه کشور نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام / گ

برگزاری جلسه ی کارگروه مخاطرات زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در مسکن و شهرسازی استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.