بینایی جوان دیابتی با تلاش پزشکان بیمارستان ولیعصرقائمشهر دوباره بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی مکارمی فوق تخصص شبکیه بیمارستان منطقه‌ای ولیعصر (عج) قائمشهر، گفت: خانمی ۳۸ ساله که به علت خونریزی چشم و تاری شدید بینایی به درمانگاه تخصصی بیمارستان مراجعه کرده بود که بعد از ویزیت متخصص چشم و فوق تخصص شبکیه و انجام مراحل درمان، جهت عمل جراحی شبکیه چشم بستری شد.

وی با بیان اینکه این بیمار جوان مبتلا به دیابت نوع یک که دید چشمانش بسیار کم شده بود و فقط سایه حرکت دست را مشاهده می‌کرد، افزود: در حین عمل جراحی متوجه شدیم علت خونریزی چشم بیمار مربوط به تومور‌های عروقی داخل شبکیه چشم (VPT) است تا موجب شد شبکیه چشم بیمار به طور کامل جمع و چروکیده شود.

مکارمی گفت: در این عمل جراحی تمامی خونریزی‌ها برداشته شد، اما بعلت کشش بسیار زیادی که این تومور‌ها روی شبکیه چشم ایجاد کرده بود مانع از قرار گرفتن شبکیه در محل اصلی خود شده است.

فوق تخصص شبکیه بیمارستان منطقه‌ای ولیعصر (عج) قائمشهر افزود: به همین دلیل در این جراحی نصف شبکیه چشم بیمار با برش کوتاه شد تا شبکیه چشم در جای اصلی خود قرار گیرد.

این فوق تخصص شبکیه چشم گفت: علاوه بر انجام لیزر برای بیمار، جهت ریشه کن کردن تومورها، با استفاده از دستگاه کرایو، تومور‌ها را به صورت کامل از بین رفت که بعد از انجام این کار، شبکیه (رتین) چشم بیمار بصورت کامل در جایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: این عمل از این جهت مهم است که سال‌های سال این بیماران را جهت درمان به مراکز پیشرفته تهران اعزام می‌شدند، اما هم اکنون این عمل با موفقیت در بیمارستان ولیعصر قائمشهر انجام شد.

انتهای پیام/آ

ریشه کن کردن تومور‌های چشمی بیمار دیابتی در بیمارستان قائمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار