فضانورد آمریکایی که مدت طولانی را در خارج از کره زمین گذرانده، پس از بازگشت به زمین به سختی راه می‌رورد.

قدم‌هایی کوچک برای فضانوردانی بزرگ +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فضانورد آمریکایی پس از گذراندن ۱۹۷ روز در ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) به زمین بازگشت و تاثیرات سپری کردن این دوره طولانی در فضا را در ویدئویی به نمایش گذاشت.

گذاران ۱۹۷ روز در فضا تاثیرات مخربی روی بدن درو فوستل ۵۳ ساله گذاشته است. او پس از بازگشت به زمین متوجه شد برای راه رفتن دچار مشکل شده و به سختی قادر است تنها قدم‌هایی کوتاه را بردارد. این فضانورد آمریکایی در اولین پیام خود در فضای مجازی گفت: امیدوارم همه‌ی فضانوردان تازه بازگشته از ایستگاه بین‌المللی فضایی احساس خوبی داشته باشند.

درو ۵۳ ساله برای تسریع در فرآیند بازیابی سالم سلامتی‌اش و بازگشت به حالت و فرم ایده‌آل بدنی نرمش‌ها و حرکات بدنی ورزشی را زیر نظر پزشکان آغاز کرده است. او با تلاش فراوان به دنبال رسیدن به حالت اولیه بدن خود قبل از رفتن به ایستگاه بین‌المللی است. ایندیرا همسر درو فوستل گفت: فضانوردی همان‌قدر که جذاب و دوست‌داشتنی است و تنها تعداد محدودی از افراد قادر به رفتن به فضا هستند، همان‌قدر نیز سخت و خطرناک است.

ایندیرا معتقد است فضانوردان در فضا برای زندگی با مشکلاتی روبه‌رو هستند و پس از بازگشت نیز مشکلاتی را با خود به زمین می‌آورند. درو فوستل و تیم همراه او در مدت ۱۹۷ روز حضور در ایستگاه بین‌المللی فضایی ۳۱۵۲ بار کره زمین را دور زدند و بیش از ۱۳۴ میلیون کیلومتر را طی کردند.

طبق قوانین اداره کل ملی هوانوردی و فضا ایالات متحده آمریکا (NASA) تمامی فضانوردانی که پس از طی دوره‌ای از فضا بازمی‌گردند، باید مدتی را تحت نظر پزشکان سپری کنند تا تمامی جنبه‌های سلامتی و فیزیکی بدن آ‌ن‌ها بررسی شود و اگر احتیاج به طی مراحل پزشکی و یا فیزیوتراپی داشتند، با نظارت پزشکان بگذرانند.

در ادامه فیلمی از درو فوتستل مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: ناسا روشی برای کشت گندم در فضا کشف کرد +فیلم


انتهای پیام/

سختی‌های زندگی فضانوردان بعد از بازگشت به زمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار