فرماندار شهرستان بویراحمد از کاهش 40درصدی قاچاق کالا و ارزدر این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، کناری در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بویراحمد گفت: با تمهیدات دولت تعداد پرونده هایی که در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان بویراحمد تشکیل شده ۴۰ درصد کاهش داشته است.

فرماندار شهرستان بویراحمد با توجه به اینکه کالای قاچاق کالای بی هویتی است گفت :مردم نباید به برچسب هایی که روی این کالاها مثل تاریخ تولید و تاریخ انقضا است بسنده کنند چون این برچسب ها خیلی قابل استناد نیست.

وی به قیمت بسیار پایین بعضی از این لوازم اشاره کرد و گفت:گاها قیمت بعضی از لوازم آرایشی بهداشتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد حتی گاهی زیر دو هزار تومان است که این قیمت ناچیز است ،وقتی کالایی وارد می شود هزینه زیادی دارد تابه دست مصرف کننده برسد و قیمت ۲هزار تومان رقم بسیار ناچیزی است لذا باید توجه کرد چرا با این قیمت جزئی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت:مردم باید به خطرات و عواقب بدی که این کالاها دارند توجه کنند فقط به ارزانی یک کالا توجه نکنند هم کیفیت کالا و هم اینکه از مبادی رسمی وارد شده باشد را مد نظر قرار دهند.

کناری  با بیان اینکه در این جلسه تصمیماتی در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی کالا و ارز توسط نیروی انتظامی در شهرستان بویراحمد گرفته شد گفت:  بنا شد سازمان صنعت، معدن و تجارت، غذا و دارو بازدیدهای روزانه و هفتگی از بازارداشته باشند که بتوانیم این آمار را کاهش دهیم.

وی همچنین گفت: بیشترین کالاهای قا چاق شهرستان بویراحمد شامل پوشاک، نوشیدنی و  لوازم آرایشی و بهداشتی است.

 انتهای پیام/غ

 کاهش قاچاق در بویراحمد

برچسب ها: صنعت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.