مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:۹۶ درصد جمعیت استان با سواد هستند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت:خراسان جنوبی جزء ده استان برتر کشور در عرصه سواد آموزی است به طوری که می توان جشن با سوادی را در بعضی از شهرستان ها برگزار کرد.

وی افزود: در سال های اخیر به مهارت آموزی توجه شده است به دلیل اینکه تلفیقی از سواد و مهارت باشد.

واقعی گفت: در سال های گذشته 3 مرکز مهارت آموزی داشتیم اما در حال حاضر مراکز مهارت آموزی را به تعداد 7 مرکز رسانده ایم که بسیار فعال هستند و متقاضیان خوبی دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در راستای کاهش اختلاف درصد با سوادی میان زنان و مردان با ایجاد فرصت های برابر برای آنها اختلافی 25 درصدی به 4/7 درصد رسیده است. 

وی اظهار کرد: طرح مکمل سواد با برنامه های خواندن با خانواده ، آموزش حلقه های کتابخوانی ، آموزش مهارت های اساسی زندگی و طرح آموزش مقدماتی رایانه نیز در حال اجرا است.

واقعی با بیان اینکه از اواسط آذر ماه پیگیر وسایل گرمایشی مدارس بودیم،بیان کرد:در خراسان جنوبی 75 درصد مدارس از سیستم گرمایش مرکزی و 25 درصد باقی مانده نیز از وسایل تابشی استفاده می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین گفت:در استان بخاری چکه ای و وسایل غیر استاندارد نداریم و سعی بر این است که همه مدارس از سیستم گرمایش مرکزی استفاده کنند.

انتهای پیام/غ

تجهیز 75 درصد مدارس استان به سیستم گرمایش مرکزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.