دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی پانزدهم و شانزدهم اسفند امسال به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛محمدی دبیر اجرایی همایش ملی فرهنگ دانشگاهی گفت:دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی پانزدهم و شانزدهم اسفند امسال به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

وی افزود:این همایش به صورت مشترک توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه بیرجند برگزار می شود. 

محمدی گفت:در این همایش 2 روزه جمعی از شناخته شده ترین متخصصان حوزه فرهنگ دانشگاهی در سراسر کشور حضور خواهند داشت. 

دبیر اجرایی همایش ملی فرهنگ دانشگاهی افزود:مهلت ارسال مقاله به همایش تا 26 بهمن ماه امسال در نظر گرفته شده است و 15 روز بعد از آن نیز داوری مقالات انجام خواهد شد. 

وی فرهنگ دانشگاهی در بستر فرهنگ اسلامی - ایرانی، مدیریت فرهنگ دانشگاهی، زنان و فرهنگ دانشگاهی، مطالعات تاریخی و تطبیقی در فرهنگ دانشگاهی و روش ‌شناسی مطالعات فرهنگ دانشگاهی را از جمله محورهای اصلی دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی در بیرجند برشمرد. 

عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند گفت: همچنین عوامل مؤثر در فرهنگ دانشگاهی و پیامدهای آن، سبک زندگی دانشجویی و فرهنگ دانشگاهی دانشجویان، ارتباطات در فرهنگ دانشگاهی، نقش ساختارهای مدیریتی و سازمانی، قوانین و مقررات در فرهنگ دانشگاهی و جهانی‌ شدن و فرهنگ دانشگاهی از دیگر محورهای این همایش در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: دانشگاه به عنوان نماد آموزش عالی کشور، نهاد اثرگذار در فرهنگ و جامعه فرهنگ دانشگاهی است که توسعه علمی در گرو عملکرد آن است. 

محمدی با بیان اینکه اهتمام به مقوله پیچیده فرهنگ سبب توسعه همه جانبه می شود،گفت: جامعه دانشگاهی باید برای اعتلای فرهنگ دانشگاهی حرکت کند. 

دبیر اجرایی دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی افزود: اگر قرار است ایران براساس سند چشم انداز در راستای دستیابی به الگوی پایه پیشرفت ایرانی اسلامی، کشور نخست منطقه در حوزه های علم، فناوری و فرهنگ باشد باید مؤلفه های فرهنگ دانشگاهی زمینه ساز و همگام با الگو و در سیاست گذاری نهادهای علمی و اجرایی مورد توجه جدی قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: یک قرن از تأسیس مدرسه شوکتیه بیرجند به عنوان سومین مرکز آموزش عالی کشور می گذرد در حالیکه آموزش عالی همچنان با چالش ها و مسائل جدی جدیدی مواجه است. 

محمدی یادآور شد: نظام آموزش عالی ظرفیت های بیشماری دارد که علاوه بر نقش موثر در کاهش بحران ها، پدیدآورنده فرصت های ارزنده ای برای توسعه است. 

دبیر اجرایی دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی بیان کرد: شناخت و واکاوی ظرفیت‌ های فرهنگ دانشگاهی برای کمک به نقش مؤثر آموزش عالی در توسعه همه ‌جانبه کشور و کمک به تبیین محدوده مسئولیت اجتماعی دانشگاه در سه سطح ملی، منطقه‌ ای و جهانی از جمله اهداف این همایش است. 

وی گفت: همچنین ارائه راهبردهایی برای تسهیل، اصلاح، تحول و ارتقای کیفیت دانشگاه از منظر فرهنگ دانشگاهی و طرح مبانی نظری و تبیین جایگاه فرهنگ دانشگاهی در کارکردهای متنوع نظام آموزش عالی از دیگر اهداف این همایش در نظر گرفته شده است. 

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

توسعه علمی در گرو عملکرد دانشگاه ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار