فرماندار آبیک گفت: مسئولان نیروگاه شهید رجایی با وجود داشتن گاز، شبانه مازوت مصرف می‌کنند که این موضوع تبعات منفی زیست محیطی و آلودگی هوا را بدنبال دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ شهرام احمدپور فرماندار آبیک در شورای اداری بخش بشاریات گفت: مسئولان نیروگاه شهید رجایی وقتی هوا تاریک می‌شود و یا در روز‌های مه آلودبه جای گاز از سوخت مازوت استفاده می‌کنند که این موضوع شرایط جوی و محیط زیستی شهرستان آبیک و استان قزوین را مشکل می‌سازد.

احمد پور با اشاره به توجیه مسئولان نیروگاه شهید رجایی مبنی بر اینکه ۹۵ درصد سوخت این نیروگاه گاز است و باید برق کشور را تأمین کنند، افزود: هم اکنون مشکل تأمین گاز در کشور نداریم تا این نیروگاه مجبور باشد بخشی از سوخت خود را به دلیل این موضوع تغییر دهد.

فرماندار آبیک همچنین به موضوع برداشت غیرقانونی آب از منابع زیرزمینی در بخش بشاریات شهرستان آبیک اشاره کرد.

احمدپور گفت: در همسایگی آبیک و در استان البرز، بدون هیچ گونه محدودیتی آب‌های زیرزمینی در حال برداشت هستند و قانون باید برای همه یکسان باشد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جاده قدیم قزوین-آبیک ۲ بانده شده است، گفت: بخش عمده‌ای از تردد مردم آبیک از این مسیر است و تقاضا داریم با تزریق اعتبار ادامه کار بهسازی این محور ارتباطی پرتردد انجام شود.

به گفته فرماندار آبیک، وضعیت آسفالت جاده کارخانه قند یزبر به خاکعلی و قشلاق بسیار نامناسب است و در سال‌های گذشته سوانح جاده‌ای تلخی در این مسیر بوقوع پیوسته است.

احمد پور همچنین خواستار تقویت سخت افزاری و نرم افزاری امکانات نیروی انتظامی در این شهرستان شد.

انتهای پیام/

شورای اداری بخش بشاریات آبیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.