تسهیلات کم بهره به خانواده زندانیان واجد شرایط کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی  استان گفت:تسهیلات کم بهره به منظور اشتغال زایی به  زندانیان و خانواده‌های آنان که دارای شرایط لازم هستند اعطا می‌شود.

پروانه نیک مرام با بیان اینکه زندانیان به عنوان قشری آسیب پذیر که اغلب مورد بی مهری اجتماع نیز قرار می‌گیرند در صورت آزادی با مشکل اشتغال و نبود درآمد مواجه می‌شوند افزود:یکی از دغدغه‌های مهم زندانیان و خانواده‌های آنان، نبود اشتغال و درآمد برای این افراد پس از پایان دوره محکومیت و آزادی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد:زندانیان پس از گذراندن دوره محکومیت به دلیل موفقیت نداشتن در یافتن شغل و کسب درآمد پس از آزادی بار دیگر مرتکب جرم می‌شوند ضرورت دارد برای اشتغال آن‌ها این تسهیلات پرداخت شود.

نیک مرام افزود:در این زمینه برای ایجاد شغل و درآمد برای آنان پس از آزادی، این اداره کل تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی و وام‌های خود اشتغالی پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین کارفرمایان موفق در استان شناسایی خواهند شد تا برخی از این زندانیان در کنار آن‌ها مشغول به کار شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد  نیز سازمان زندان‌ها را یک نهاد اجتماعی دانست وگفت:دست یابی زندانیان آزاد شده به اشتغال پایدار علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، نرخ بازگشت به زندان را به شکل چشم گیری کاهش می‌دهد و اشتغال و حرفه آموزی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان است.

اسماعیل جمیاری افزود:با زندانی شدن یک فرد خانواده او به شدت در معرض تهدید انواع آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته و تلاش برای حرفه آموزی مددجویان با هدف داشتن شغل در جامعه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ

ارائه تسهیلات به زندانیان

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.