اردوغان به ترامپ: اگر آمریکا از سوریه خارج شود ترکیه شکست داعش را کامل می‌کند

ان‌بی‌سی نیوز با انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی تلفنی هفته گذشته روسای جمهور ترکیه و آمریکا گزارش داد اردوغان به ترامپ گفته اگر آمریکا از سوریه خارج شود ترکیه شکست داعش را کامل می‌کند.

اردوغان به ترامپ گفته اگر آمریکا از سوریه خارج شود ترکیه شکست داعش را کامل می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ان‌بی‌سی نیوز در انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی تلفنی هفته گذشته روسای جمهور ترکیه و آمریکا گزارش داد اردوغان به ترامپ گفته اگر آمریکا از سوریه خارج شود ترکیه شکست داعش را کامل می‌کند.

یک مقام ارشد کاخ سفید به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «اردوغان به رئیس‌جمهور (ترامپ) گفت، در واقع، من به عنوان دوست شما، در این مورد به شما قول می‌دهم.»

یک مقام آمریکایی دیگر هم تأیید کرد که اردوغان در خلال این مکالمه تلفنی گفته بود ترکیه، در صورتی که بتواند در شمال سوریه عملیات کند، از پس باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش برخواهد آمد.

آسوشیتد پرس نیز گزارش داده که گفتگوی تلفنی هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، باعث تصمیم جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، برای ترک کاخ سفید شده است.

آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آگاه آمریکایی و یک منبع ترکیه‌ای این خبر را مخابره کرده است. به گفته این منابع گفتگوی تلفنی اردوغان و ترامپ در ۱۴ دسامبر انجام شده است، یعنی یک روز پس از آنکه مایک پمپئو و مولود چاووش اوغلو، وزرای خارجه آمریکا و ترکیه، توافق کردند سران دو کشور درباره تهدید‌های اردوغان مبنی بر عملیات نظامی علیه کُرد‌های تحت حمایت آمریکا در سوریه رایزنی کنند.

این منابع مدعی‌اند رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این همتای ترکیه‌ای خود را متقاعد کرده بود نیرو‌های آمریکایی در سوریه را در معرض خطر قرار ندهد، در چرخشی صد و هشتاد درجه‌ای، سرانجام در کنار اردوغان قرار گرفت. درحالی که پمپئو، متیس و دیگر مقامات امنیت ملی تلاش داشتند او را از این تصمیم منصرف کنند.

انتهای پیام/

انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی تلفنی اردوغان و ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۷
اگه ترکیه به دروغ داد بزنه که درحال از بین بردن داعش هست مردم سوریه هیچ وقت مدافعین داعش وقاتلان عزیزانشون هرگز از یاد نخواهند برد اردوغان در بین مردم خودش به حکم زور عزیز ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۰۳ دی ۱۳۹۷
یکی از مراکز ارسال داعش همین ترکیه بود حالا شده بتمن، آخه شما شر نرسون بقیه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۲ دی ۱۳۹۷
تر کیه به داعش کمک نکند شکست دادن پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۷
یعنی گفته بمونید دیگه !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۲ دی ۱۳۹۷
نگفته که بمونید...ترکیه ی جوری نشون میده که موضع برایش اهمیت نداره ...گفته ترامپ جان حالا که زحمت کشیدی داعش رو شکست دادی دیگه خسته شدی برو بقیه ش با من...ته مونده داعشو من میکشم...درصورتیکه دوتاشون حامی داعش بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۲ دی ۱۳۹۷
در درجه اول مردم سوریه و در درجه دوم همسایگان سوریه دخیل هستند ربطی به امریکا و غیره نداره از اون سر دنیا بکوبه بره سوریه در ضمن کی میتونه 3 میلیون آواره رو مدیریت کنه که ترکیه به عنوان همسایه سوریه این کار رو میکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۲ دی ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۷
چه خنده دار.ایران داعش رو تو سوریه شکست داد حالا آمریکا میگه من داعش رو شکست دادم ترکیه میگه من شکست داعش رو کامل میکنم.
اونموقع تاحالا ترکیه و آمریکا کجا بودن؟آمریکا که حامی و کنار داعش در سوریه بود ترکیه هم خودشو کنار کشیده بود..حالا که همه چی تموم شده اومدن وسط میدون...خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۷
اردوغان بعد از عربستان بزرگترین حامی داعش است
چقدر نفت بشکه ای ده دلار از داعش خرید و هر که از سراسر جهان قصد پیوستن به داعش داشت از طریق ترکیه به سوریه وعراق منتقل میشد
Iran (Islamic Republic of)
یوسف حمیدزاده
۱۰:۳۴ ۰۲ دی ۱۳۹۷
یکی نیست که به این مردک بگوید که مگر داعش را شما مجهز نساختید مگر شما آنها را مسلح نکرده و وارد سوریه نکردید مگر پیچ و مهره های کارخانجات سوریه را شما تاراج نکردید چقدر پررو هستند . چرا وزارت امور خارجه اعتراضی به این سخنان نمی کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۷
منظور همون داعش خودشه یعنی اونهایی را که ترکیه دشمن خودش میدونه الان بین اونها رسم شده مخالفانشون داعش هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۲ دی ۱۳۹۷
بچه‌های ما جان دادن تا داعش نابود بشه حالا همه از سوراخ بیرون آمدن میخوان پیروزی رو به اسم خودشان ثبت کنن. چقدر این آدمها حقیر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۲ دی ۱۳۹۷
کل دنیا اینارو میشناسن.مطمن باش همه میفهمن ایران چه کار بزرگی برای نابودی داعش کرد و بدون ایران تقریبا نابودی داعش غیرممکن بود...اینا دیگه حرفای بیخوده که میزنن و بیشتر خنده داره..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۶ ۰۲ دی ۱۳۹۷
همه انهایی که داعش را بوجود اوردند وحمعیت کردند حالا پس از مجاههدتهای مقاومت خودشنان را ضد داعشی جا میزنند این ترکیه های فرصت طلب
آخرین اخبار