مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: طرح ویژه گندم به صورت طرح مشترک ایران برای نخستین بار با مرکز تحقیقات کشاورزی کشور در گنبدکاووس اجرا می‌شود.

اجرای طرح ویژه گندم ایران در گنبدکاووسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، غلامعلی نورا رییس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس به طرح ویژه گندم ایران در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: طرح ویژه گندم برای نخستین بار کمک وزارت جهاد کشاورزی در ۲ شهرستان استان گلستان در حال اجرا است.

نورا افزود: این طرح در ۳ سایت که ۲ سایت آن در گنبدکاووس و یک سایت در گرگان است در حال اجرا است که در این طرح روش‌های مختلف کاشت با ارقام گوناگون در کنار کشاورزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره کشت پاییزه محصولات کشاورزی این شهرستان گفت: به منظور امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی چند محصول راهبردی را در دستور کار خود قرار داده که مهم‌ترین آن‌ها گندم، جو، چغندرقند و کلزا است.

وی درباره کشت گندم در اراضی این شهرستان، گفت: تاکنون در ۱۱۴ هزار و ۵۰۷ هکتار اراضی گنبدکاووس برای کشت این محصول قرارداد بسته شده که از میزان ۴۸ هزار و ۶۵۴ هکتار آن آبی و بقیه دیم است.

نورا گفت: ۲۲ هزار و ۶۵۰ هکتار اراضی شهرستان گنبدکاووس نیز زیر کشت محصول جو رفته که تاکنون ۱۹ هزار و ۸۶۰ هکتار آن سبز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس با بیان اینکه در زمینه کشت پاییزه در شهرستان به یک ثبات کشت رسیدیم، یادآور شد: سطح زیر کشت امسال محصولات پاییزه ما نسبت به سال گذشته تغییری نداشته که نشان از ثبات کشت این محصولات است.

وی گفت: در حال حاضر ۹ طرح برای محصول گندم، ۲ طرح برای جو، ۳ طرح کلزا، یک طرح حبوبات و یک طرح در زمینه سبزی و صیفی‌جات در شهرستان در حال اجرا است که در مجموه ۱۶ طرح به صورت انتخاب مشارکتی ارقام، تغذیه کودی، کشت مخلوط و ... در شهرستان در حال اجرا است.

نورا با اشاره به اینکه ارزش تولیدات شهرستان یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، افزود: در ۲ هزار هکتار گلخانه ارزش تولیدات یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر در شهرستان حدود ۳ هزار هکتار اراضی سبزی و صیفی‌جات داریم که تبدیل آن به گلخانه علاوه بر افزایش ارزش تولیدات، سبب اشتغال دائم ۲۲ هزار نفر می‌شود.

وی در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان هم گفت: پرداخت تسهیلات به کشاورزان با کمک جهاد کشاورزی از ۳ محل خط اعتباری مکانیزاسیون، صندوق توسعه ملی و اشتغال روستایی است.

انتهای پیام /ف

طرح ویژه گندم  در گنبدکاووس اجرا می‌شود

برچسب ها: کشاورز ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.