رییس کل دادگستری گلستان گفت:زنگ خطر تخریب مناطق حفاظت شده ی گلستان به صدا درآمده است و مدیران همچنان در حال پاسکاری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،  رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان با انتقاد از ساخت و ساز در مناطق حفاظت شده  گلستان گفت : این ساخت و سازها در حالی صورت می گیرد که دستگاه های متولی به بهانه این که در حیطه  کاری آنان نیست این تخلف ها را گزارش نمی کنند و این امر کار  را برای برخورد قضایی دادگستری سخت کرده است .

هاشمیان به تخلف ها در مناطق حفاظت شده  ای که در مرز بین گلستان با استان های مجاور قرار دارد روی می دهد اشاره کرد وگفت :  برخی سودجویان با استفاده از این اختلافات و خلاء های قانونی تخلفاتی مانند ساخت و سازهای غیرمجاز و دست اندازی به عرصه های ملی در مناطق حفاظت شده  مرتکب می شوند و هیچ حوزه ای هم این تخلف ها را گزارش و پیگیری نمی کند.

هادی هاشمیان افزود : برای جلوگیری از ادامه دست اندازی و ساخت و ساز در مناطق حفاظت شده ی استان ، امروز  در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مصوب کردیم کارگروهی در استانداری گلستان تشکیل و همه ی اختلافات ارضی و مسئولیتی حوزه های کاری دستگاه های مختلف را شناسایی و هر چه زودتر تعیین تکلیف کنند .

وی افزود: مشخص شدن حیطه ی کاری هر دستگاه به ویژه در مناطقی که اراضی ملی و منابع طبیعی قرار دارند علاوه بر جلوگیری از دست اندازی به این عرصه ها ، کار دستگاه قضایی را برای برخورد با متخلفان به ویژه مدیرانی که در حیطه کاری خود در نظارت کوتاهی می کنند ، راحت تر می کند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان به عنوان دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان نیز در این جلسه گفت : برای جلوگیری از آسیب بیشتر به زمین های کشاورزی و بستر رودخانه در جلسه امروز مقرر شد  ماشین آلات و ادوات برداشت شن و ماسه همان ابتدای گزارش تخلف ، از کارگاه های غیرمجاز توقیف شود .

حسینی افزود: این امر از تخریب و آسیب بیشتر  اراضی  در مدت زمان منتهی تا صدور رای جلوگیری می کند.

 

انتهای پیام / گ/س

توقیف ادوات برداشت شن و ماسه

 

برچسب ها: دادگستری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.