دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا خراسان رضوی گفت: ارزش ریالی کشفیات مظنون به قاچاق استان در هشت ماهه امسال ۲ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال می‌باشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، رسول فرزادفر دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت:کشفیات مظنون به قاچاق استان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۴ درصدی داشته است.

وی در رابطه با  سهم دستگاه‌های کاشف استان از کشفیات هشت ماهه امسال تصریح کرد: نیروی انتظامی ۸۷ درصد، مرزبانی ۶ درصد، گمرکات استان ۲ درصد و سازمان صنعت معدن و تجارت استان ۵ درصد از این کشفیات را داشته اند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تعداد کل پرونده‌ها قاچاق وارده به تعزیرات حکومتی استان در این مدت ۲ هزار و ۹۰ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، ۳۰ درصد و از نظر ارزش ریالی ۳۶ درصد افزایش داشته است.

فرزادفر ادامه داد: تعداد پرونده‌های محکومیت یافته را نیز در این مدت ۲۰۱۵ مورد عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد و از نظر ارزش ریالی ۷۱ درصد رشد دارد و این امر نشان دهنده افزایش تعداد پرونده‌های با ارزش پایین است.

وی مبلغ وصول شده از کل جریمه تعیین شده در سال ۹۷ را برابر با ۸۱ میلیارد ریال ذکر کرد واظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۳ درصد افزایش داشته است و طی امسال، ۴۵ درصد از کل جرایم تعیین شده وصول شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا و ارز توسط گمرکات استان در هشت ماهه ۹۷ را برابر با ۵۱۸ پرونده به ارزش ۵۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، از لحاظ تعداد پرونده ۸ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ریالی ۲۹ درصد کاهش داشته است.

فرزادفر افزود: با وجود افزایش قاچاق بنزین در ماه‌های اخیر میزان کشفیات آن ۸۵ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد بازرسی‌های انجام شده توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان طی امسال را ۲۵ هزار و ۶۷ مورد دانست وتصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۱ درصد افزایش یافته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تعداد کل پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا و ارز در این مدت برابر با ۲۹۰ پرونده بوده که ۱۸ درصد کاهش داشته و با وجود این کاهش، ارزش ریالی کل کشفیات ۳۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام//آ. ح


رشد ۱۱۱ درصدی متهمین دستگیر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار