همگرایی مردم مرزنشین فرصتی مهم و از آرمان‌های انقلاب اسلامی است/با همکاری مردم امنیت کامل در همه مرز‌های کشور برقرار استفرمانده مرزبانی ناجا گفت: همگرایی و همکاری مردم مرزنشین ایران اسلامی در تامین امنیت مرز‌های کشور یک فرصت مهم و از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا دیشب در جلسه شورای اداری تایباد که در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) فرماندار این شهرستان برگزار شد، با تجلیل از خدمات مردم و مسؤولان و نیرو‌های نظامی و انتظامی و به‌ویژه مرزبانی در برقراری امنیت صددرصدی در مرز‌های شرقی کشور، گفت: همگرایی و همکاری مردم مرزنشین ایران اسلامی در تامین امنیت مرز‌های کشور یک فرصت مهم و از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی است که همه توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن برای ایجاد فتنه در مناطق مرزی را نقش برآب کرده است.
 
وی با تقدیر از فرماندار و مسؤولان شهرستان مرزی تایباد در برگزاری جلسات شورای اداری به نام شهدای شهرستان تصریح کرد: دعوت و تجلیل از خانواده شهدای گرانقدر در جلسات شورای اداری یک حرکت بی‌بدیل و معنوی است که چراغ راهی برای خدمت بیشتر مسؤولان به‌مردم عزیز این مرز وبوم است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه جایگاه مرز در ایران اسلامی یک جایگاه ملی است و همه ایرانیان از هر قوم و مذهب در حفظ مرز‌ها حق و وظیفه دارند، گفت: این آرمان و جایگاه پاسداری و حفاظت و حراست از مرز‌های ایران اسلامی را مردم در هشت سال دفاع مقدس به‌رخ دشمن کشیدند، در مرز شرقی کشور نیز نگاه کاربردی مردم و به‌ویژه مرزنشینان در کمک به‌  مرزبانان در حفظ مرز از هرگونه تهدید دشمن قابل تقدیر است.

سردار رضایی افزود: ایران اسلامی کشور بزرگی است به‌طوری که به‌اندازه ۱۶ کشور اروپایی است و دارای هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز، موقعیت استراتژیک، کریدور شرق به‌غرب و سومین کشور جهان که دارای ۱۵ کشور همسایه است که همه این عوامل باعث شده تا مرز‌های ایران اسلامی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی با برشمردن توطئه‌های زیاد دشمنان ایران اسلامی برای برهم زدن امنیت کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایجاد آشوب و جنگ در اوایل پیروزی انقلاب در مناطقی همچون کردستان، سیستان و بلوچستان و ترکمن صحرا بخشی از توطئه‌های دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی بود که با حضور مردم، نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیج، با اتکای به‌آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ غنی اسلامی و دینی این توطئه دشمن نقش برآب شد.
 
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امروز با همکاری مردم در کنار نیرو‌های نظامی و انتظامی و مرزبانی امنیت کامل در همه مرز‌های کشور برقرار است و مردم، مسؤولان و نیرو‌های نظامی و انتظامی ما با فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت و تفکر بسیجی در مقابل توطئه و ترفند‌های دشمن ایستاده‌اند.

سردار رضایی افزود: اگر امروز ایران اسلامی امن است به‌خاطر حضور مرزبانان غیور و عقبه حمایت‌های مردمی و همگرایی و همراهی خوب مردم با نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام بخشی از گروه‌های تکفیری همانند داعش را بعد از شکست در کشور‌های عراق و سوریه که به‌دنبال بدنام کردن اسلام بودند را به‌کشور‌های پاکستان و افغانستان گسیل داشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با وجود نیرو‌های فرامنطقه‌ای و به‌ویژه نیرو‌های آمریکایی امروز افغانستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موادمخدر است و به‌دلیل توطئه آمریکا تولید موادمخدر از ۲۰۰ تن به ۹ هزار تن افزایش یافته و ۴۵ برابر شده است.

سردار رضایی افزود: مرزبانان غیور این مرز و بوم در هشت ماهه ابتدایی سال جاری از ورود ۴۲ تن مواد مخدر از مرز‌ها به‌داخل کشور و خروج سوخت قاچاق به‌خارج از کشور جلوگیری کردند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

امروز ایران اسلامی امن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.