معرفی آخرین نگهبان - The Last Guardian؛ یک بازی اکشن ماجرایی و معمایی

The Last Guardian ؛ یک بازی اکشن ماجرایی و معمایی است اما بر‌خلاف بیشتر بازی‌هایی که واژه‌ی Action را کنار واژه‌ی Genre خود می‌بینند، یک عنوان خشن نیست.

معرفی آخرین نگهبان - The Last Guardian؛ یک بازی اکشن ماجرایی و معمایی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی های ماجرایی و اکشن در میان بازی‌های رایانه‌ای از پرطرفدارترین بازی‌ها محسوب می شوند اما در این بین بازی The Last Guardian برخلاف ظاهر و نامش به هیچ عنوان یک بازی خشن محسوب نمی‌شود. آخرین نگهبان به عنوان یک بازی داستان‌محور، وظیفه‌اش را تمام و کمال انجام می‌دهد. داستان بازی روحتان را به پرواز می‌آورد با خودش به جا‌هایی می‌برد که شاید حتی انتظارش را نداشته‌اید.

شاهکار اینجاست که اوئدا با یکی دو صفحه دیالوگ و خلق تنها دو کاراکتر، توانسته کاری کند که غرق در دنیای بازی شوید و دیگر از خودتان نپرسید این موجود اصلاً ماهیتش چیست. حالا خبر خوب این است که این دنیای مرموز که شما را عاشق خودش می‌کند، در انتها کارت‌هایش را رو می‌کند و دیگر در دنیایی از سوالات بی‌جواب رها نمی‌شوید.

معرفی The Last Guardian ؛ یک بازی اکشن ماجرایی و معمایی

داستان از ابتدا تا کات‌سین نهایی روی روندی منطقی روایت می‌شود که ساختار محکمی دارد و گرچه بعضی جا‌ها بنا به ضرورت «بازی بودن» شاید اتفاقات غیرضروری و اضافه‌ای بیفتد، اما مخاطب را همراه خود می‌کند و او را به میزان کافی در هر مرحله از لحاظ اطلاعات تغذیه می‌کند. همه چیز در غاری کوچک آغاز می‌شود. پسرکی کوچک از گوشه غاز بر می‌خیزد و خود را در کنار موجودی غول آسا، اما به بند کشیده شده می‌یابد. بنایی در حال فروپاشی در سمت راست، برکه‌ای کوچک و تاریک در میان و باریکه‌های نوری که از سقف غار به درون آن می‌تابند. همه چیز برای آغازی حماسی آماده است و هر آن، امکان دارد اتفاقی غیرقابل پیش بینی رخ دهد.

معرفی The Last Guardian ؛ یک بازی اکشن ماجرایی و معمایی

آخرین نگهبان بازی سختی نیست، اما گاهی باید حسابی حواستان را جمع کنید تا از جایی نیفتید و نگهبان‌ها هم دستشان به شما نرسد. اینکه می‌گویم از جایی نیفتید طبیعتاً جزء چالش‌های بازی نیست، اما به لطف کنترل‌های عجیب پسرک، گاهی نمی‌توان او را روی یک راه صاف هدایت کرد و در نتیجه درون پرت‌گاه‌هایی می‌افتید که خود سازندگان هم فکر نمی‌کردند کسی داخل آن‌ها بیافتد. حتی هنگامی که می‌خواهید از روی تریکو پایین بیاید، باید با دقت بسیار محل فرود خود را مشخص کنید تا تصادفاً به قعر چاله‌ها سقوط نکنید. طراحی دنیای بازی نیز به گونه‌ای شکل گرفته که همخوان و هماهنگ با اتمسفر و جو رازآلود آن باشد.

معرفی The Last Guardian ؛ یک بازی اکشن ماجرایی و معمایی

The Last Guardian یک بازی اکشن ماجرایی و معمایی است. بر‌خلاف بیشتر بازی‌هایی که واژه‌ی Action را کنار واژه‌ی Genre خود می‌بینند، The Last Guardian یک عنوان خشن نیست. شاید اصلا آن‌قدر قسمت اکشن آن کمرنگ باشد که به چشم نیاید. اگر از بازی‌های Ico و Shadow of the Colossus لذت برده‌اید احتمالا این بازی هم جذبتان خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار