E3 2014؛

در بزرگ‌ترین فستیوال بازی دنیا از چه چیزهایی رونمایی می‌شوند؟

بیش‌تر انتظار می‌رود صنعت بازی E3 2014 روی ارائه بازی‌های سازگار با نسل جدید کنسول‌های بازی تمرکز کند. E3 در ۲۰ تا ۲۲ خردادماه برگزار می شود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ فردا نمایشگاه E3 2014 رسما شروع به کار خواهد کرد و کمپانی‌های مختلفی برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده‌اند. کمپانی‌های مطرحی همچون مایکروسافت، سونی و نیتندو در کنار بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بازی به معرفی جدیدترین محصولات خود می‌پردازند. وب‌سایت VG247 موفق شده تا تصاویری را از سالن‌های مختلف به تصویر بکشد.



















مایکروسافت در ساعت ۸:۳۰ دقیقه به وقت تهران و کنفرانس سونی هم ۵:۳۰ صبح فردا برگزار خواهد شد. امسال در E3 انتظار می‌رود به معرفی لوازم جانبی سازگار با این دو کنسول و همچنین بازی‌هایی که قرار است برای آن‌ها رونمایی شود، تمرکز شود.

سونی
انتظار می‌رود در نمایشگاه امسال بر روی بازی Uncharted 4 تمرکز ویژه‌ای شود همینطور انتظار می‌رود از عینک واقعیت مجازی این شرکت با نام Project Morpheus رونمایی شود. شایعات به پخش یک تریلر سه دقیقه‌ای از این بازی که در آن گیم‌پلی آن نیز به نمایش در می‌آید، اشاره دارند. علاوه بر آن عناوین دیگری همچون The Order: 1886 نیز رونمایی خواهند شد. سونی در کنفرانس خود حتما به عناوینی همچون Final Fantasy XV یا Kingdom Hears 3 اشاره خواهد کرد.

برای پلی استیشن ویتا چه چیز معرفی خواهد شد؟ احتمالا در باره نسخه جدید Slim اطلاعاتی ارائه خواهد شد. اما سونی باید از عناوین اختصاصی خود برای این کنسول دستی نیز خبرهای داشته باشد. در حال حاضر ابزارهای موبایل هوشمند به شدت کنسول‌های پرتابل را منزوی کرده‌اند و از این رو تنها شانس سونی برای موفقیت ویتا، بازی‌های خاص و انحصاری خواهد بود.



گفته می‌شود سونی درباره The Last Guardian که قرار بود برای پلی استیشن ۳ عرضه شود اما زمان انتشار آن عقب افتاد، اطلاعاتی را اعلام کند. ظاهرا کمپانی سازنده این بازی در حال بهینه سازی آن برای پلی استیشن ۴ است تا آن را در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ عرضه شود.
کمپانی گویریلا گیمز، سازنده سری بازی‌های Killzone ممکن است یک بازی RPG از نوع Open-World را برای پلی‌استیشن ۴ معرفی کند که گفته می‌شود این بازی مملو از روبات‌ها و موجودات عجیب و غریب خواهد بود.


مایکروسافت
مایکروسافت امیدوار است تا با عرضه نسخه جدید ایکس‌باکس که قیمت آن ۱۰۰ دلار کاهش یافته و کینکت در آن حذف شده، بتواند نظر مساعد مخاطبین بیشتر و متقابلا تولیدکنندگان بازی را به خود جلب کند. مخصوصا اینکه نسخه بدون کینکت از ایکس باکس وان،‌ سرعت بیشتری در مقایسه با نسخه اصلی دارد.



مهم‌ترین عنوانی که انتظار می‌رود در E3 امسال در باره آن بشنویم، بازی Halo 5: Guardians است که چندی پیش وجود این بازی توسط مایکروسافت تایید شد که قرار است اطلاعات بیشتر درباره آن در E3 ارائه شود. علاوه بر این، احتمالا شاهد عناوینی همچون Sunset Overdrive از Insomniac Games خواهیم بود. مایکروسافت نسخه جدیدی از بازی Halo 2 را با عنوان Anniversary Edition منتشر خواهد کرد تا علاقمندان به این بازی تا زمان آماده شدن نسخه پنجم آن بتوانند یاد خاطرات کنند و از امکانات جدید اضافه شده به Halo 2 لذت ببرند.


نینتندو
از دیگر کمپانی‌های برجسته حاضر در E3 می‌توان به نینتندو اشاره کرد که قرار است فردا کنفرانسش برگزار شود. این شرکت بیشتر بر روی کنسول بازی Wii U متمرکز شده که بر خلاف نسل قبلی هنوز محبوب نشده است. انتظار می‌رود از عناوین اختصاصی همچون Super Smash Bros و Bayonetta 2 برای Wii U نیز رونمایی شود. همچنین احتمال معرفی نسخه جدیدی از بازی محبوب و دوست داشتنی Mario برای این کنسول معرفی شود. اما اگر نینتندو بخواهد با رقبای همچون سونی و مایکروسافت رقابت کند نیاز به نوآوری و ارائه بازی‌های اختصاصی دارد چرا که کنسول بازی Wii U از نظر قدرت پردازشی در حد و اندازه ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ نیست.



همچنین اخیرا شایعه شده که Shigeru Miyamoto و legendary که خالق ماریو و سری بازی‌های Zelda هستند، قصد معرفی یک فرانچیس جدید را دارند. بازی که نینتندو امیدوار است محبوبیت مشابه ماریو را کسب کند.


یوبی‌سافت

کمپانی یوبی‌سافت پیش از شروع نمایشگاه به طور رسمی از برنامه‌اش برای E3 پرده برداشته بود که قرار است Far Cry 4 را برای اولین بار در کنفرانس اختصاصی خود در E3 رونمایی کند. در همین نمایشگاه دموی بازی Assasin Creed: Unity به نمایش گذاشته خواهد شد.



گفته می‌شود عنوان بعدی از سری Tom Clancy نیز در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد و از این رو احتمالاً صحبت‌هایی از آن گفته خواهد شد.


الکترونیکس‌آرتس
گزارش شده که EA قصد دارد از ۶ پروژه جدید خود در E3 پرده بردارد. این پروژه‌ها می‌توانند نسخه جدید از بازی محبوب بتل‌فیلد یا استار وارز باشند. پیش از این نیز اطلاعاتی به دست آمده بود که از مستقل بودن استار وارز حکایت می‌کرد که از جانب DICE در E3 معرفی خواهد شد. در بین پروژه‌های EA هم محصولات ورزشی حضور چشمگیری خواهند داشت.

مطمئنیم که EA در E3 درباره Dragon Age: Inquisition، The Sims 4، UFC، Madden NFL 15 و FIFA 15 بحث و گفتگو خواهد کرد. علاوه برهمه این‌ها انتظار می‌رود اکتیویژن اطلاعات بیشتری را درباره بازی اکشن Destiny ارائه کند و همچنین احتمال معرفی نسخه جدید Call of Duty با نام Advanced Warfare نیز وجود دارد.

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۴۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
بازی زیبای watch dogs
http://2055.ir/buy-checkout.php?id=201044&bz=67164
آخرین اخبار