رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهرستان گفت: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به این شهرستان اختصاص یافته است.

عبدالواحد جمشید زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در سال‌جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و نیز پروژه‌های بیولوژیک به مهرستان تخصیص یافته که هم اکنون دو پروژه در حال اجرا است.

جمشید زاده ادامه داد: پروژه بند خاکی تراکمی حوزه کوشان به طول ۶۰۰ متر و ارتفاع ۴ متر و با حجم عملیات خاکی ۲۹۰۰۰ مترمکعب در حوزه مطالعاتی کوشان در حال اجرا می‌باشد همچنین پروژه بیولوژیک احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری به حجم ۲۱۸ هکتار در حوزه مطالعاتی مذکور شروع شده است.

وی افزود: هدف از اجرای چنین پروژه‌هایی کنترل سیل و رسوب، حفاظت آب و خاک، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و احیاء چشمه ها، چاه‌ها و قنوات، تأمین آب شرب، تقویت پوشش گیاهی، اشتغال زایی و کاهش اثرات مخرب سیل است و از عموم مردم علی الخصوص بهره برداران و ذینفعان درخواست شد که منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان را در اجراء اینگونه پروژه‌ها حمایت کنند.

وی بیان داشت: شهرستان مهرستان به لحاظ اقلیم و آب و هوایی، شهرستانی کم بارش و از خشکسالی‌های مستمر ۱۸ ساله گذشته بشدت رنج می‌برد و اجرای چنین پروژه‌هایی قطعاً در بهبود شرایط نامساعد مراتع و طبیعت خشک و بی جان منطقه و همچنین در بهبود شرایط زندگی بهره برداران و مردم عزیز منطقه نقش مثبت و تأثیرگذار خواهد داشت.

انتهای پیام/پ

بهبود شرایط نامساعد مراتع و طبیعت خشک و بی جان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار