سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان:

خروج نظامیان آمریکایی تاثیر منفی بر امنیت افغانستان ندارد

ریاست جمهوری افغانستان به صورت ضمنی از خروج 7 هزار نظامی آمریکا از این کشور استقبال کرد.

خروج نظامیان آمریکایی تاثیر منفی بر امنیت افغانستان نداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان ضمن استقبال ضمنی از خروج 7 هزار نظامی آمریکا از این کشور تاکید کرد که خروج نیروهای خارجی تاثیر منفی بر امنیت افغانستان ندارد.

در پی دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج 7 هزار نظامی این کشور از افغانستان، هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از چهار و نیم سال پیش در خط مقدم نبرد می جنگند و مسئولیت تامین امنیت کشور را به صورت کامل به عهده دارند؛ نیروهای خارجی تنها در بخش آموزش، مشوره‌دهی و حمایت‌های فنی فعالیت دارند و خروج آنها روی امنیت افغانستان هیچگونه تاثیری ندارد.  

چخانسوری افزود: هدف نهایی مردم و دولت افغانستان این است که قوای مسلح کشور روی پای خود بایستند و مستقلانه از کشور دفاع کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی کشور روز به روز توانمند می‌شوند و به سمت توانمندی بیشتر در حال حرکت هستند. به گفته وی، در سال ۲۰۱۴ نیز تحلیل‌ها و نگرانی‌هایی وجود داشت که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، این کشور سقوط می‌کند اما قوای مسلح افغانستان غلط بودن این تحلیل ها را ثابت کردند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار