نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان شهرستان باید طرح دریافت عوارض از اتباع بیگانه را تهیه کنند و به استاندار اصفهان ارائه دهند؛ بر اساس این طرح هر یک از اتباع بیگانه در سال باید مقدار مشخصی بابت استفاده از خدمات شهری عوارض بپردازد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی دیروز  در نشست مشورتی با اعضای شورای اسلامی شهرستان برخوار اظهار کرد: هرسال 25 درصد بودجه شهرداری دولت‌آباد که معادل 8 میلیارد تومان است، برای اتباع بیگانه هزینه می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد فعلی مسؤولان شهری به‌گونه‌ای است که اتباع بیگانه را به زندگی غیرقانونی و بدون مجوز در شهرستان برخوار تشویق می‌کنند، مسؤولان شهرستان باید طرح دریافت عوارض از اتباع بیگانه را تهیه کنند و به استاندار اصفهان ارائه دهند؛ بر اساس این طرح هر یک از اتباع بیگانه در سال باید مقدار مشخصی بابت استفاده از خدمات شهری عوارض بپردازد.

وی بابیان اینکه اتباع بیگانه در صورت اخذ مجوز و مدارک اقامتی می‌توانند در برخی از رشته شغلی، فعالیت داشته باشند، اضافه کرد: اتباع بیگانه در سطح شهرستان برخوار می‌توانند با مراجعه به اداره کار یا دفاتر اقامتی با ارائه مدارک و مجوزهای لازم ازجمله قرارداد با کارفرما، کارت موقت کار بگیرند.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: اگر اتباع بیگانه‌ای که به‌صورت غیرمجاز به شهرستان مهاجرت کرده‌اند و همچنین اتباعی که بدون اخذ پروانه، به کسب‌ و کار مشغول هستند، تعیین تکلیف شوند حتی یک نفر بیکار در شهر دولت‌آباد نخواهیم داشت؛ چون اتباع بیگانه، بسیاری از مشاغل در استان اصفهان و شهرستان‌های اطراف مانند شهرستان برخوار را اشغال کردند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت وظیفه ساماندهی اتباع بیگانه را بر عهده دارد و اگر این ساماندهی صورت نپذیرد و جلوی مهاجرت بی‌رویه آن‌ها به این شهرستان به‌صورت قانونی گرفته نشود، بسیاری از مشکلات شهروندان مرتفع نخواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

دولت وظیفه ساماندهی اتباع بیگانه را بر عهده دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.