مسئول دفتر ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی استان سمنان گفت: حریم محدوده عرصه و حریم هفت بنای تاریخی استان سمنان در کمیته تعیین حریم کشور تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، هانی رستگاران مسئول دفتر ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی استان سمنان گفت: حریم خانه حاج حشمت اللشکر، مسجد امام هادی (ع) و مسجد امام حسین (ع) واقع در شهر سرخه به ‌صورت یک حریم مشترک، آب انبار بزرگ و بنای تاریخی امامزاده پیر غریب (ع) واقع در شهر سرخه و قلعه تپه خندق و مجموعه تاریخی باغ و عمارت امیر واقع در شهر سمنان از بناها و آثار تاریخی برجسته استان سمنان است که نقشه معماری و ضوابط حفاظتی آنها در شورای تعیین حریم کشور تصویب شده است.

وی افزود: مولفه‌های فنی، اجرایی و نحوه مواجهه با عوامل و آسیب‌ های مخرب منظری و کالبدی در محدوده بناهای تاریخی به ‌لحاظ ارتفاع ابنیه، خط آسمان و دید بصری از عوامل و معیارهای تصویب حریم هفت آثار تاریخی در شورای ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی استان سمنان است.

وی تاکید کرد: تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی، تضمینی برای حفاظت هر چه بهتر از این آثار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، هم اکنون ۲۸ درصد از آثار ثبتی استان سمنان تعیین حریم شده اند و استان سمنان از جمله استان‌های برتر کشور در زمینه تعیین حریم آثار تاریخی است.

انتهای پیام / گ

تصویب حریم ۷ عرصه تاریخی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار