نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:شهدا با نثار خون پاک‌شان به جامعه حیات تازه‌ای می‌بخشند، بنابراین پاسداشت شهدا کمتر از شهادت نیست چراکه تجدید بیعت با راه امام و رهبری و شهدای والامقام اسلام است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان استان شهدای بزرگ، پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و تأثیرگذار در تاریخ ایران است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شیخ بهایی، میرداماد، میرفندرسکی، رحیم ارباب، آقانوراله نجفی، شهید نواب صفوی، شهید مدرس، شهید بهشتی و شهید اشرفی اصفهانی همگی از استان اصفهان هستند؛ همچنین شهدای شاخصی همچون شهید ردانی‌پور، شهید میثمی و شهید طباطبایی‌نژاد نیز از جمله شهدای شاخص روحانی استان اصفهان هستند.

وی گفت: هنگام جهاد در راه خدا انسان‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ گروه نخست کسانی هستند که ایمان قوی دارند و در صف اول جبهه هستند که یکی از محورهای الگوبودن شهدا، ایمان و تقوای عملی شهداست.

کعبی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از مردم ایران راهی جبهه‌ها شدند اما عده‌ای هم مسیر رفاه‌طلبی را برگزیدند؛ شهدا حیات حقیقی، جاودانه و ماندگار دارند و با اشراف معنوی نظاره‌گر عمل ما هستند.

این استاد حوزه با بیان این که نباید توهم کرد که شهدا حاضر و ناظر نیستند، خاطرنشان کرد: خون شهدا درخت اسلام را آبیاری کرد و پرچمی برای تحکیم، عزت و کیان مسلمانان است؛ به فرموده امام خمینی(ره)«ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد».

کعبی اذعان داشت: خون شهدا بی‌جهت نیست، هدر نمی‌رود و ثمره می‌دهد؛ شهدا با نثار خون پاک‌شان به جامعه حیات تازه‌ای می‌بخشند، بنابراین پاسداشت شهدا کمتر از شهادت نیست چراکه تجدید بیعت با راه امام و رهبری و شهدای والامقام اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی، الگو قرار دادن سبک زندگی شهداست؛ شهدا در محضر خداوند متنعم به رزق الهی هستند و جامعه مؤمن را دستگیری می‌کنند.

وی عنوان داشت: رسالت شهدا به گونه‌ای است که به ملت خود پیام می‌دهند که غم و غصه نداشته باشید و با امید در مسیر شهیدان حرکت کنید؛ راه شهدا راه امید است و بر یأس و ناامیدی غلبه می‌کنند، در منطق شهید شکست، ناامیدی، حزن و اندوه بی‌معناست.

کعبی تأکید کرد: یکی از معجزه‌های انقلاب اسلامی این است که هم امام(ره)، هم رهبر معظم انقلاب و هم مردم شریف ما پرچم شهیدان را برافراشته نگه داشته و به همین دلیل انقلاب اسلامی در فراز و فرودها و توطئه‌های پیچیده پیروز هستند.

وی با اشاره نقش مهم روحانیت در جامعه متذکر شد: روحانیت وارثان انبیا هستند و اسلام ناب محمدی را برپایه آموزه‌های اهل بیت(ع) برای جامعه تبیین و تفسیر می‌کنند؛ روحانیت همواره مردم را نسبت به سود و زیان و شناخت دوست و دشمن، مردم را بیدار می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: احیاگری به جامعه حیات می‌دهد و یکی از دیگر ویژگی‌های روحانیت، حیات دادن به جامعه است؛ نقش دیگر روحانیت انسجام‌بخشی، هویت‌سازی و حفظ وحدت در جامعه است.

وی بیان داشت: خدمت به فقها، محرومین، تأسیس مؤسسات خیریه، تسکین آلام بشری و تزریق امید به جامعه نیز از دیگر نقش‌های روحانیت است؛ دفاع از استقلال و آزادی و تلاش برای اقامه حکم خدا که سرمنشأ همه خیرات جامعه است، از دیگر اقدامات روحانیت است.

کعبی تصریح کرد: برنامه پیچیده و شیطنت‌آمیز دشمنان تخریب گسترده و بی‌سابقه چهره اصیل روحانیت است؛ آنان درصدد هستند تا یک معمم با یک نقطه ضعف را از طریق فضای مجازی برجسته کنند و در جهان منتشر کنند.

وی ابراز داشت: شبکه‌سازی علیه روحانیت در راستای کم‌رنگ کردن نقش روحانیت نیز توسط دشمن صورت می‌گیرد؛ روحانیت هیچگاه منفعل و مرعوب دشمن نمی‌شود و برای پشتیبانی از حقوق مردم همواره آماده هستند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: منکر آن نیستیم که روحانیت نقاط ضعف ندارد؛ دنیاطلبی، عافیت‌طلبی و رفاه‌طلبی، تجمل‌گرایی، بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه، جدایی از مردم از جمله نقاط ضعف روحانیت است.

وی اظهار داشت: استان اصفهان رتبه نخست تعداد شهدای روحانی در کشور را دارد؛ روحانیت در حال حاضر با انسجام و وحدت و به روز بودن، باید تلاش کند تا نقش‌های تاریخی و انقلابی خود را ایفا کند و پشت رهبر معظم انقلاب باشد.

کعبی تصریح کرد: روحانیت اصیل و انقلابی با تأسی از شهدای روحانی باید چند خصلت داشته باشد؛ روحانیت باید دشمن را ببیند و نقشه‌های دشمن را پیش‌بینی کند، آمریکا حقیقتاً رو به افول است و شاخصه افول آن بحران هویت، بحران امنیت، بحران مدیریت و رهبری جوامع است.

وی با بیان این که قدرت قرن بیست و یکم قدرت مبتنی بر علم و ایمان است، اذعان داشت: دشمنان از دی ماه سال گذشته درصدد تبدیل نارضایتی‌های مردم به ناامنی و اغتشاشات و تشکیل کانون‌های شورشی هستند؛ منافقان و عربستان سعودی درصدد مأیوس کردن مردم هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شاخصه‌های پیشرفت در کشور ما بسیار بالاست و نرخ رشد علمی ایران در چهلمین سالگرد انقلاب 11 برابر رتبه جهانی است؛ ایران جزو 13 کشور دارای توانایی غنی‌سازی اورانیوم است و 4 تا 5 هزار دانشمند هسته‌ای دارد.

وی با بیان این که عده‌ای باید از ولایت آمریکا به ولایت خدا برگردند، اضافه کرد: همچنان عده‌ای می‌خواهند به آمریکا اعتماد کنند؛ اروپاییان هم فقط حرف می‌زنند و تاکنون هیچ عملی از آن‌ها ندیده‌ایم.

 

انتهای پیام/م

 

دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.