اجرای ۱۰۰ طرح آبخیزداری در خراسان رضوی

مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: امسال ۱۰۰ طرح آبخیزداری در خراسان رضوی در حال اجرا است که تمامی طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

اجرای ۱۰۰ طرح آبخیزداری در خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  علیرضا صحرایی مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی در بازدید از طرح آبخیز روستای سبه در ۱۱۰ کیلومتری جنوب سبزوار با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در راستای مهار روان آب‌ها و جلوگیری از سیلاب‌های مخرب است گفت: تغذیه سفره‌های زیرزمینی و افزایش آبدهی قنات‌ها از دیگر مزیت‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

وی با بیان اینکه ۳۱ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها و همچنین عملیات بیولوژیک برای افزایش پوشش گیاهی در بالادست طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است افزود: در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح افزایش پوشش گیاهی مناطق بالادست طرح‌های آبخیزداری در دست اجراست.

مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی میانگین پیشرفت طرح‌های آبخیزداری استان را حدود ۷۵ درصد عنوان کرد و گفت: تمامی طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید و مردم روستا‌های اطراف این طرح‌ها از مزیت‌های آن بهره‌مند خواهند شد.

در این بازدید عباسعلی کیانی فرد رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار نیز با بیان اینکه ۸۰۰ میلیون تومان برای اجرای دو طرح آبخیز سبه و قاسمی سبزوار اختصاص یافته گفت: خوشبختانه ۷۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی سبزوار در ۹ حوضه آبریز با مشارکت مردم مطالعه شده که در صورت تخصیص اعتبار توان اجرای ۸ طرح آبخیز دیگر را در منطقه سبزوار داریم.

انتهای پیام// ز. م
 

تمامی طرح‌های آبخیزداری خراسان رضوی تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.