مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره افزایش مرگ مادران باردار در استان هشدار داد.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به هشدار‌های مکرر درباره مرگ مادران باردار گفت: در ۹ ماه امسال ۹ مرگ مادر باردار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه مدت زمانی که پزشک به بالین بیمار می‌رسد کمتر از نیم ساعت باشد، افزود: از موارد فوت شده ۶ نفر ۳۰ تا ۳۹ سال و ۳ نفر هم ۲۰ تا ۳۰ سال هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره آمار مرگ و میر مادران در مقاطع مختلف بارداری گفت: ۵ نفر بدنبال اقدامات زایمانی، ۳ نفر زیر ۲۳ هفته بارداری و یک مورد هم در حادثه ترافیکی جان خود را از دست دادند.

عباسی افزود: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان، از این تعداد فوت شدگان ۴ نفر در ساری و شهر‌های قائمشهر، نکا، آمل و بابل و بهشهر هر کدام یک مورد بوده است.


بیشتر بدانید:  جان باختن نهمین مادر باردار مازندرانی پس از زایمان


عضو شورای قضایی مازندران گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای متخصص زنان و زایمان، دستیاران، پزشکان عمومی و ماماها، افزایش سطح مراقبت از مادران از زمان بارداری تا زایمان و ۴۲ روز پس از زایمان. ارائه مراقبت‌های مامایی، دسترسی به خدمات تخصصی مامایی، ارائه خدمات مراقبتی در فوریت‌های مامایی زایمان و حضور همراه آموزش دیده در کنار مادر از جمله این اقدامات برای کاهش این آمار است.

انتهای پیام/آ

مرگ مادران باردار در مازندران

برچسب ها: حادثه ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علی
۱۴:۵۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
علتش زایمان طبیعی زورکی است ،با فشار بر متخصصین زنان برای کاهش سزارین با تهدید وندادن دستمزدشان وغیره،به اصطلاح میخواهند امار سزارین رو کاهش بدهند بدون اینکه به امکانات پزشکی وحتی وضعیت زنان ایرانی توجه بکنند،در پاسخ به اعتراضات میگویند که نسل قبل چرا طبیعی زایمان میکردند ،یکی نیست بگوید ،بله ولی امار مرگومیرشان بالا بود