وزیر آموزش و پرورش گفت: از مجموع ۱۷۰ هزار کلاس درس غیر استاندارد در کشور، باید وسایل گرمایشی ناایمن ۲۵ هزار کلاس در اسرع وقت استانداردسازی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از سالن ورزشی اسماعیلیان آران و بیدگل  گفت : نبود لوله کشی گاز در برخی مناطق کشور مشکل را دوچندان کرده که باید در این شرایط از بخاری های استاندارد برقی یا خورشیدی استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از حادثه اخیر در مدرسه ای در زاهدان تصریح کرد: یکی از مشکلات بسیار مهم و اولویت دار همه دستگاه های حاکمیتی کشوراستاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس است تا دیگر شاهد حادثه های ناگوار نباشیم.

وی اضافه کرد: شاید در بیشتر موارد وسایل گرمایشی هم استاندارد باشد اما برای محیط آموزشی که در معرض بازی های کودکانه دانش آموزان است، می تواند خطرآفرین باشد که نیاز به مدیریت دارد.

بطحایی اعتبارهای سالانه این وزارتخانه برای استانداردسازی وسایل گرمایشی مدرسه ها را ناکافی دانست و عنوان کرد: اگر بنا باشد با این مقدار اعتبار حرکت کنیم، شاید 9 سال زمان برای استاندارد سازی همه مدرسه ها لازم باشد.

وی تاکید کرد: یک عزم ملی و پویش همگانی نیاز داریم تا این معضل در اولویت قرار گرفته و با تامین اعتبار، نهایت تا 2 سال آینده همه مدرسه ها استاندارد سازی شود.

منبع:ایرنا
 

انتهای پیام/م

سفروزیرآموزش و پرورش به کاشان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.