استاندار کرمان گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران استان تهاتر شده است و رسیدن به متوسط کشوری در شاخص‌های مختلف حق مردم کرمان است.

پرداخت بدهی 400 میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  محمدجواد فدایی استاندار کرمان امروز در شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تاکنون 400 میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران استان تهاتر شده و معنی دقیق آن این است که 400 میلیارد تومان به اعتبار استان کرمان اضافه شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در بحث آب آشامیدنی روستایی و تامین آن زیر متوسط کشوری هستیم و باید در اعتبارات سال آینده به این موضوع توجه شود افزود: ما چیز اضافه‌ای نمی‌خواهیم و حداقل باید به متوسط کشوری در این زمینه برسیم و این حق مردم کرمان است.

وی با بیان اینکه استفاده درست، دقیق و کارشناسی از ظرفیت‌های بودجه‌ای باید توسط مدیران انجام شود گفت: دستگاه‌ها همکاری کنند تا بودجه سال 97 استان کرمان کاملا جذب شود.

فدایی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان توجه کنند تا در شاخص‌هایی که زیر متوسط کشوری هستیم تلاش کنند تا حداقل استان به متوسط کشوری و حد مطلوب برسد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های گردشگری در استان کرمان بیان کرد: از امکانات گردشگری شرق استان باید استفاده شود و این ظرفیت باید به‌خوبی دیده شود.

10 پروژه نیمه تمام قابل واگذاری در حوزه فرهنگی و هنری در سال 97 داریم که روند واگذاری آن در حال انجام است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه تاکنون 36 پروژه نیمه تمام با اعتبار 77 میلیارد تومان واگذار شده، بیان کرد: سال گذشته استان کرمان رتبه هفتم را در واگذاری ها داشت که امسال نیز رتبه خوبی داریم و نسبت به تکالیف داده شده، از برنامه عقب نیستیم.

جعفر رودری گفت: 367 میلیارد تومان معادل 73.1 درصد از بودجه هزینه ای استان در 9 ماهه سال جاری تخصیص یافته که باید 75 درصد باشد.

وی افزود: تخصیص 9 ماهه با توجه به عددی که در 6 ماهه داشتیم، بهتر است و حقوق ها پرداخت شده و خزانه مقداری در نقدینگیِ سایر مشکل دارد که با پیگیری دوستان امیدواریم به زودی مرتفع شود.

رودری با اشاره به اینکه پرداختی مربوط به بازنشستگان از دو محل تامین می شود، تصریح کرد: پاداش بازنشستگان استان اخیرا ابلاغ شده که به نام هست و به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده که منتظر وصول نقدینگی به استان هستیم و بازنشستگان نباید دغدغه داشته باشند.

وی بیان کرد: یک هزار و 703 میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی تملک دارایی استان است که 774.8 میلیارد تومان معادل 45 درصد تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری پروژه های دولتی در استان اظهار کرد: 172 پروژه احصاء و برنامه ریزی شده که امسال واگذار شود که اعتباری حدود 150 میلیارد تومان را به خود اختصاص می دهند.

رودری تصریح کرد: قرار بود تا 10 آذرماه جاری گزارش تصمیم به واگذاری اعلام، کارگروه ها تشکیل و فراخوان داده شود و تا 15 اسفندماه امسال واگذاری به طور کامل صورت گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: برای تکمیل همه پروژه های نیمه تمام استان کرمان 13 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اعتبار مورد نیاز برای پروژه های استانی حدودمیلیارد تومان است.

وی افزود: اگر بخواهیم این پروژه ها را با اعتبار عمرانی که هر سال به استان می آید تمام کنیم حدود 4 سال نیاز است که اکنون پروژه های بالای 70 درصد را در اولویت قرار داده ایم و در کمیته های شهرستان به هیچ وجه مگر در شرایط خاص پروژه جدید آغاز نکرده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: 853 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب داریم که تاکنون هیچ کار آبرسانی برای آنها انجام نشده و دومین استان کشور در تعداد روستاهای فاقد آب بعد از سیستان و بلوچستان هستیم.

علی رشیدی نیزدر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان گفت: 5 هزار و 642 روستا با جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفر در استان کرمان داریم که 2 هزار و 799 روستا بالای 20 خانوار هستند.

وی افزود: 853 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب داریم که تاکنون هیچ کار آبرسانی برای آنها انجام نشده و دومین استان کشور در تعداد روستاهای فاقد آب بعد از سیستان و بلوچستان هستیم.

رشیدی تصریح کرد: 9.4 درصد روستاهای کشور را در استان کرمان داریم که 15.2 درصد روستای بالای 20 خانوار فاقد آب آشامیدنی متعلق به استان کرمان است.

وی بیان کرد: در سال گذشته اعتبار استانی آب و فاضلاب روستای استان کرمان 170 میلیارد تومان بود که 80 درصد آن تخصیص یافت.

مدیرعامل آبفار استان کرمان گفت: اعتبار امسال ما 166 میلیارد تومان بوده که تاکنون 56 میلیارد تومان معادل 33 درصد و در قالب اسناد خزانه تخصیص یافته است.

رشیدی گفت: 627 روستا در سه سال گذشته تامین آب شد که معادل یک و نیم برابر استان تهران است و برای سال جاری تعیین شده 184 روستای فاقد آب و مشکل دار را با جمعیت 66 هزار نفر تامین آب کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: 59 مجتمع آبرسانی در حال کار کردن داریم که بعضا پیشرفت 50 تا 90 درصد دارند که با بهره برداری از این مجتمع ها مشکل یک هزار و 289 روستای مشکل دار را حل می کند و 509 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارند که با این اعتبار مشکل 460 روستای فاقد آب در استان حل می شود.

محمدرضا پورابراهیمی ریس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این جلسه بیان داشت : پیشنهاد دارم که شاخصه‌های میانگین کشوری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دیده شود.

وی با بیان اینکه در بحث آبرسانی به روستاها در استان مشکلات زیادی داریم، گفت: روستاهای ما در شرایط خشکسالی هستند و روستائیان روزهای سختی را می‌گذرانند و از جهت مقایسه‌ای با روستاهای شمال کشور قابل مقایسه نیستند و در بودجه نباید یک عدد به این روستاها اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه یک درصد از محل فروش معادن استان که قرار بود به استان کرمان برگردد با توجه به جلسات متعدد هنوز عملیاتی و اجرا نشده است گفت: در جلسه آینده شورا گزارش دستگاه به تفکیک بودجه‌ای ارائه شود تا راهکارهای جذب بودجه و بازنگری بودجه بررسی شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در ارتباط با بند و تبصره 5 بودجه پیگیری خوبی شد و در یک مورد فقط 100 میلیارد تومان بدهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تهاتر شد بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان می‌تواند 70 میلیارد تومان بدهی خود را از طریق تهاتر تسویه کنند و مجموعه شهرداری‌های استان حدود 100 میلیارد تومان نیاز دارند که پیگیر جذب سهمیه آن هستیم.

وی با بیان اینکه بودجه سال 98 هنوز به مجلس نرسیده و 15 آذر بر اساس قانون آخرین روز ارائه این لایحه به مجلس است، افزود: لایحه بودجه هفته آینده به مجلس ارائه می‌شود و اصلاحاتی روی آن انجام شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این لایحه استانی شدن توزیع یارانه‌ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود شورای برنامه‌ریزی استان برای مدیریت استانی شدن یارانه تمهیدات لازم را بیندیشد.

وی با بیان اینکه در بحث فروش نفت از ابتدای امسال 25 درصد مازاد فروش داشتیم تصریح کرد: با توجه به تحریم آمریکائی‌ها فروش نفت کشور افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار