ارتش ملی لیبی، ترکیه را به قاچاق اسلحه و مهمات جنگی به داخل خاک لیبی متهم کرده و اعلام کرد ترکیه با حمایت از تروریسم در لیبی برای بی ثبات و ناامن کردن این کشور تلاش می‌کند.

ارتش لیبی ترکیه را به حمایت از تروریسم و ارسال سلاح و مهمات برای تروریست‌ها متهم کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی،  ارتش ملی لیبی، ترکیه را به حمایت از تروریسم و قاچاق اسلحه و مهمات جنگی به داخل خاک لیبی متهم کرد.

تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد ترکیه با حمایت از تروریسم در لیبی برای بی ثبات و ناامن کردن این کشور تلاش می‌کند.

ارتش ملی لیبی همچنین از شورای امنیت خواست تحقیقات بین المللی را در زمینه قاچاق سلاح از ترکیه به لیبی آغاز کند. در ادامه بیانیه ارتش لیبی آمده است ترکیه قاچاق سلاح به لیبی را متوقف نکرده و نخواهد کرد و پیشتر نیز در مناطق نبرد در اطراف شهر بنغازی استفاده گروه‌های تروریستی از تسلیحات ساخت ترکیه به اثبات رسیده است.

احمد المسماری سخنگوی ارتش لیبی درباره تازه‌ترین موارد قاچاق سلاح از ترکیه به بنادر لیبی گفت: «روز سه شنبه گذشته دو محموله سلاح از یک کشتی ترکیه‌ای که عازم بندر الخمیس در ۱۲۰ کیلومتری شهر طرابلس در غرب لیبی بود کشف و ضبط شد.»

احمد المسماری ادامه داد: «اختلاف این محموله با موارد قبلی این بود که حاوی مقادیر زیادی سلاح کمری، صدا خفه کن و حدود چهار میلیون و دویست هزار گلوله اسلحه‌های کمری ساخت ترکیه بود. پیشتر نیز مقادیر زیادی مواد منفجره و تی ان تی را در محموله‌های مشابهی که از ترکیه عازم بنادر لیبی بودند کشف و ضبط کردیم و چه بسا در مراحل آینده شاهد عملیات ترور و تسویه حساب‌های زیر نظر ترکیه در داخل خاک لیبی باشیم. ترکیه حامی رسمی تروریسم است و از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در لیبی حمایت می‌کند.»

سخنگوی ارتش لیبی افزود: «ترکیه کمک به گروه‌های تروریستی در لیبی را انکار نمی‌کند و نمی‌تواند انکار کند چرا که مستندات محکمی برای تأیید این موضوع وجود دارد. واضح است ترکیه تلاش می‌کند بحران در لیبی ادامه یابد تا طرح‌های مشترک خود را با قطر اجرایی کند. ما از شورای امنیت خواستیم در مرحله نخست مقادیر زیادی اسلحه و مهمات را که از ترکیه قاچاق شده است ضبط کند تا به دست تروریست‌ها نرسد؛ در مرحله دوم تحقیقات را درباره حمایت ترکیه از تروریسم در لیبی آغاز کند و در مرحله سوم به صورت شفاف و صریح به اطلاع ملت لیبی برساند تسلیحات و مهمات کشف شده ساخت چه کشوری است و از چه کشوری به لیبی قاچاق شده است.»

انتهای پیام/

ارتش لیبی ترکیه را به حمایت از تروریسم متهم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار