سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از جمع‌آوری و معدوم‌سازی ۶۵ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.

شش تن مواد غذایی فاسد در دیّر معدوم شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیّر گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در راستای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در جامعه، فعالیت‌های مؤثری را برای عموم مردم برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کند.

وی با تأکید بر انجام بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان کرد: بازرسی اماکن عرضه مواد غذایی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط این اصناف، از وظایف مهم بهداشت و درمان بوده که به‌طور مستمر توسط واحد بهداشت محیط اجرا می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در این شهرستان جمع‌آوری‌شده است، گفت: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کیک، آب‌میوه، لبنیات، رب گوجه‌فرنگی و انواع ترشیجات بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر جمع‌آوری و معدوم شد.

وی بابیان این‌که با فروشندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته به‌طور جدی، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌شود، تصریح کرد: این افراد به مراجع قضایی و اداره تعزیرات حکومتی معرفی‌شده و بر اساس ضوابط قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی فاسد به دلیل وجود میکروب‌هایی مانند سالمونلا و اشرشیاکلی، عوارضی، چون تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد و سرگیجه و در مواردی نیز بستری شدن و حتی مرگ را به دنبال دارد.

وی تاریخ تولید و انقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده را به عنوان ۵ مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد و تصریح کرد: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان و یا شماره تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام/م

با فروشندگان مواد غذایی فاسد برخورد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.