جشنواره سینماحقیقت، سال هاست به آئینه‌ای جهت انعکاس بخش اعظم اتفاقات مهم در سینمای مستند ایران در طول یک سال تبدیل شده است و اصفهان هر سال در این جشنواره خوش می درخشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امسال فیلم گالین به کارگردانی عزت الله پروازه و تهیه کنندگی ابراهیم مرادی موفق به دریافت جایزه  از دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت شد، البته کارهای دیگری چون "عروسک کاموایی" و "مادرم ایل من" هم که با همکاری این کارگردان و تهیه کننده خوش ذوق تهیه شده در سال های قبل موفق به دریافت جایزه از جشنواره سینما حقیقت و جشنواره های بین المللی زیادی شده است.

ابراهیم مرادی تهیه کننده و مدیر فیلم برداری مستند گالین گفت : جایزه یهترین فیلم مستند بخش فیلم های مستند معدن و صنایع معدنی ایران در دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت به فیلم مستند گالین تعلق گرفت.

وی با اشاره به تولیدات مستند در حوزه های مختلف افزود: از آنجا که اصفهان شهری صنعتی است، می توان فیلم های مستند صنعتی زیادی کار کرد.

تهیه کننده و مدیر فیلم برداری مستند گالین گفت : البته باید توجه داشت که این مستندهای صنعتی صرفا نباید در قالب رپورتاژ ، معرفی صنعت و یا مباحث تخصصی باشد بلکه می توان به جنبه های متفاوتی از آن پرداخت که هم با صنعت درگیر باشد و هم جذابیت داشته باشند و صنعتگران می توانند در حوزه ی تولید این مستندها مشارکت کنند.

مرادی تصریح کرد : فیلم گالین نمونه ی بارز مستندی است که در حوزه فیلم های معدن و صنایع معدنی ساخته شده و تاکنون فراخوان تعدادی از جشنواره های معتبر بین المللی سطح دنیا را ثبت نام کرده که نشان از این دارد که این فیلم صرفا یک فیلم صنعتی نیست بلکه یک نگاه جهان شمول دارد و مفاهیمی چون طبیعت، انسان، جبر و اختیار، فقر و ثروت در این مستند جای گرفته است.

وی گفت : مستند گالین در یک روستای خالی از سکنه با قدمت فراوان در معدن هزارساله نخلک فیلمبرداری شد و پیرزنی تنها به نام  خاله عصمت شوهر و پسرش را که کارگر همین معدن بوده اند را از دست داده است ولی همچنان در آنجا زندگی می کند و با کارگران معدن روزگارش را سپری می کند.

تهیه کننده مستند گالین در پایان افزود : در این مستند بحث های انسان شناسی قوی لحاظ شده است و توانسته جنبه های متفاوتی از حوزه صنعت را به نمایش گذارد.

انتهای پیام/م

فیلم گالین منتخب جشنواره سینما حقیقت ، مستندی است در حوزه معدن و صنایع معدنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.