مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت:محوطه سازی و نورپردازی یخدان ریگ آباد کرمان با مشارکت شهرداری آغاز شده است.

آغاز محوطه سازی یخدان ریگ آباد کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی صنابع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه محوطه سازی و نورپردازی یخدان ریگ آباد کرمان تا پایان سال جاری قابل بهره برداری است، گفت: این یخدان که قدمت آن به دوره قاجاریه باز می گردد تاکنون در چندین مرحله مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان این اداره کل، بخش هایی از بدنه دیوار اصلی این یخدان دچار آسیب شده است، اظهار کرد: با همکاری شهرداری علاوه بر مرمت بخش های مذکور فضای پیرامونی این بنا نیز ساماندهی می شود.

فرخی با اشاره به اینکه با نظارت میراث فرهنگی و همکاری شهرداری کرمان کار طراحی این پروژه پایان یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر کار کف سازی، محوطه سازی، ایجاد فضای سبز و نورپردازی فضای پیرامون این یخدان توسط شهرداری منطقه چهار کرمان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از سه یخدان موجود در شهر کرمان، یخدان ریگ آباد تنها یخدانی است که نورپردازی، محوطه سازی، اجرای فضای سبز با ساختار سنتی آن همخوانی دارد که این اتفاق حاصل خرد جمعی و مشارکت دستگاههای ذی ربط است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار