رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت:استحصال گوشت شترمرغ در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

محمودی زاوه رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:در راستای نظارت بهداشتی بر تولید گوشت سالم و بهداشتی کارشناسان نظارت شبکه بصورت روزانه از کشتار دام های سبک و سنگین در کشتارگاه بازدید و بازرسی بعمل می آورند که از ابتدای سال جاری مقدار 4 هزار و 200 کیلوگرم گوشت شترمرغ با نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه دام این شهرستان استحصال شده است که نسبت به سال گذشته 3 هزار و 500 کیلوگرم افزایش یافته است.

وی افزود:گوشت شترمرغ جایگزین خوب و سالمی برای دیگر انواع گوشت قرمز چون گوشت گاو و گوسفند است، از جمله خواص گوشت شترمرغ این است که بسیار مغذی است. میزان کلسترول و چربی آن بسیار پایین‌تر از دیگر گوشت‌های قرمز است،گوشت شترمرغ چربی کمی دارد و به راحتی قابل هضم است،گوشت شترمرغ برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی بسیار مناسب است.

محمودی زاوه در پایان به همشهریان توصیه نمود از خرید هرگونه گوشت بدون مهر و لیبل خودداری نمایند زیرا هیچگونه تضمینی در خصوص بهداشتی بودن و سلامت گوشت فاقد مهر و لیبل وجود ندارد و ممکن است موجب اثرات جبران ناپذیری در زمینه سلامت مصرف کنندگان شود به همین منظور در صورت مشاهده فروش گوشت بدون مهر و لیبل موارد را به واحد نظارت شبکه 32566450-51 اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار