دولت انگلیس از اختصاص دو میلیارد پوند به بیست و شش وزارتخانه و سازمان این کشور به منظور آمادگی برای برکسیت بدون توافق خبر داد.

بریز و بپاش دولت انگلیس برای برکسیتِ بدون توافقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس از اختصاص دو میلیارد پوند (دو میلیارد و دویست میلیون یورو) به بیست و شش وزارتخانه و سازمان این کشور به منظور آمادگی برای برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ) بدون توافق خبر داد. سناریویی که ممکن است آماده باش حدود 3500 نظامی را به دنبال داشته باشد.

فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "یک دولت مسئول خود را برای هر احتمالی آماده می کند و به همین دلیل ما قصد داریم مقدماتی را برای برکسیت بدون توافق آماده کنیم".

از این مبلغ وزارت کشور و اداره گمرک که مسئول کنترل مرزها خواهند بود به ترتیب با 480 و 375 میلیون پوند (534 و 417 میلیون یورو) بیشترین سهم را دارند که قرار است به استخدام صدها نفر برای پلیس مرزبانی و 3000 مامور گمرک اقدام کنند. وزارت کشاورزی نیز برای تضمین حفظ تجارت شیلات، محصولات شیمیایی و مواد غذایی 410 میلیون پوند (456 میلیون یورو) دریافت خواهد کرد.

وزیر دارایی انگلیس خاطر نشان کرد خزانه داری از سال 2016 برای آماده سازی برکسیت در مجموع بیش از چهار میلیارد و دویست میلیون پوند (چهار میلیارد و هفتصد میلیون یورو) اختصاص داده است.

گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد 3500 نظامی آمادگی مداخله برای حمایت از دستگاه‌های دولتی را دارند که خدمات آنها در صورت برکسیت بدون توافق ضروری خواهد بود. وی به ویژه اعلام کرد تاکنون هیچ درخواست رسمی دریافت نکرده است.

اعضای دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس که روز سه‌شنبه در آخرین نشست شورای وزیران در سال 2018 گرد هم آمدند تصمیم گرفتند مقدمات خروج احتمالی بدون توافق را که با توجه به صد روز مانده تا زمان برکسیت در 29 مارس "اولویت عملیاتی" تلقی می شود، تسریع کنند.

سخنگوی ترزا می در پایان این نشست گفت: "در فاصله سه ماه مانده تا زمان خروج از اتحادیه اروپا ما از ضرورت تسریع تهیه مقدمات آگاه هستیم".

استیون بارکلی، وزیر برکسیت نیز خاطر نشان کرد روند انتشار توصیه ها به شرکت ها و خانواده ها تسریع خواهد شد.

نخست‌وزیر انگلیس آخر نوامبر با بروکسل در پایان هفده ماه مذاکرات دشوار در خصوص برکسیت به توافق رسید و می خواهد این توافق به تصویب نمایندگان این کشور برسد، اما مخالفان این موافقنامه از همه گروه ها احتمال خروج بدون توافق را بیش از پیش مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار