وزارت خارجه آمریکا ضمن متهم کردن دوباره ایران به نقض حقوق بشر گفت ایالات متحده خواستار تحقیق درباره مرگ «وحید صیادی نصیری» است.

آمریکا به جای توضیح درباره مرگ دختر گواتمالایی، خواستار تحقیق درباره فوت یک زندانی در ایران شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا به جای پاسخ دادن به پرسش‌ها درباره علت مرگ یک دختربچه 7 ساله گواتمالایی در بازداشتگاه پلیس مرزی این کشور، خواستار تحقیق درباره فوت یک زندانی در ایران شد.

رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته در یک نشست خبری ضمن متهم کردن دوباره ایران به نقض حقوق بشر گفت: «ایالات متحده خواهان تحقیق درباره مرگ «وحید صیادی نصیری» است که به صورت خودسرانه دستگیر شده و بر اثر اعتصاب غذا در زندان جان باخته است!»

این در حالیست که طبق اعلام مقامات قضایی، وحید صیادی نصیری از مدتی پیش به جرم "توهین به مقدسات در فضای مجازی" در حال گذراندن دوران حبس خود در زندان قم بوده و چهارشنبه گذشته پس از هفت روز بستری بودن در بیمارستان بر اثر بیماری کبدی فوت کرده است.

وی پیش از این نیز یکبار دیگر در سال 1394 به خاطر اتهامات امنیتی بازداشت و به 5 سال حبس محکوم می‌شود اما مشمول عفو قرار گرفته و اواخر سال 1396 از زندان آزاد می‌شود. 

اما سوای تلاش آمریکا و رسانه‌های معاند برای معرفی وحید صیادی نصیری به عنوان یک فعال سیاسی که به دلیل اعتصاب غذا در زندان فوت کرده است، نکته جالب توجه در این میان، عدم پاسخگویی دولت آمریکا درباره مرگ یک دختربچه 7 ساله گواتمالایی است که هفته گذشته در بازداشتگاه پلیس مرزی این کشور جان خود را از دست داد.

جاکلین کال هفته گذشته به همراه خانواده و بیش از 160 مهاجر دیگر که قصد ورود به خاک آمریکا را داشتند، توسط پلیس مرزی این کشور دستگیر و پس از جدا شدن از پدرش به بازداشتگاه منتقل شد اما پس از مدت کوتاهی به دلیل شوک روحی و کم‌آبی بدن و همچنین تاخیر در ارائه خدمات پزشکی جان باخت.

این دختربچه گواتمالایی جدیدترین قربانی سیاست مشت آهنین ترامپ در قبال مهاجران است؛ مهاجرانی که سالهاست برای رسیدن به "رویای آمریکایی" که خود آمریکا برای آنها ترسیم کرده است، رنج سفر به این کشور را به جان می‌خرند اما اکنون از سوی رئیس‌جمهور آمریکا «جانی و خطرناک» و «تهدیدی برای امنیت ملی کشور» خوانده می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار