اتحادیه عرب با تصویب قطعنامه‌ای از برزیل و استرالیا، که خواستار به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی هستند، خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه عرب روز سه‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای از کشور‌های برزیل و استرالیا خواست به «قوانین بین‌المللی پایبند باشند.» این دو کشور از هواداران به رسمیت شناخته شدن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی هستند.

در نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه عرب در سطح سفیران، تصمیم گرفته شد هیئت دولتی عالی رتبه برای دیدار با مسئولان برزیلی و استرالیایی اعزام شود. این هیئت متشکل از نمایندگان کشور‌های عضو و دبیرکل اتحادیه عرب، به مسئولان برزیلی و استرالیایی در خصوص لزوم احترام به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی در مورد وضع قضایی شهر قدس هشدار خواهند داد.

استرالیا روز شنبه اعلام کرد تصمیم گرفته است تا به طور رسمی غرب قدس را به عنوان «پایتخت اسرائیل» به رسمیت بشناسد، با این حال این کشور تا زمانی که میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان توافق سازشی رخ ندهد، سفارت خود را به شهر قدس منتقل نخواهد کرد.

ژایر بولسونارو، رئیس جمهور منتخب برزیل، نیز در وعده‌های انتخاباتی خود از انتقال سفارت برزیل به قدس اشغالی، مانند آمریکا، خبر داده و با این اقدام خشم جامعه اعراب را برانگیخته بود.

اتحادیه عرب همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست مسئولیت خود را بر عهده گیرد و رژیم اشغالگر صهیونیستی ­را تحت فشار قرار دهد تا تهاجمات علیه فلسطینیان متوقف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار