رهبر حزب مخالف دولت استرالیا اقدام نخست‌وزیر این کشور را در به‌رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی احمقانه خواند.

به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل احمقانه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان «سی سی تی ‌وی» چین، بیل شورتن، رهبر حزب مخالف دولت استرالیا به رسمیت شناختن غرب شهر قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا را اقدامی مخاطره‌آمیز و احمقانه خواند.

شورتن در این خصوص گفت: «بیم من از این است که آقای موریسون فقط یک عقبگرد سیاسی نکرده باشد، بلکه من از آن بیم دارم که وی باعث شده است استرالیا در صحنه جهانی «احمق» به نظر برسد. درگیری در خاورمیانه (میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی) موضوعی پیچیده است. مردم (دولت ها) دهه ها است تلاش می کنند آن را حل و فصل کنند و این در حالی است که هر دو طرف بر عقاید خود با قدرت، پافشاری می کنند. عجله کردن و صدور اعلامیه ای شتابزده درباره سیاست خارجی مربوط به خاورمیانه (غرب آسیا) صرفاً برای پیروزی در یک انتخابات سیاسیِ محلی در منطقه وِنت وُرت (که شمار زیادی از رأی دهندگان آن از یهودیان استرالیایی هستند)، به نظر من «مخاطره آمیز و احمقانه» بود. آنچه مرا نگران می کند این است که آقای موریسون منافع سیاسی خود را بر منافع ملی ما (در استرالیا) ترجیح داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار