وحدت گفت: صندوق رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با مشکل منابع مالی روبرو نیست و منابع آن در بودجه سال آینده بیشتر می‌شود.

صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را کوتاه کرده است/ به موضوعات موجود مسئله محور نگاه نکنیم

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با روند پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از محورهای اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است؛ خدماتی که به شکل وام برای توسعه فعالیت آنها در اختیارشان قرار می گیرد، البته در زمینه طولانی بودن فرآیندها به صندوق انتقاداتی وارد بود که همکاران ما توانستند این میانگین زمانی را کوتاه کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه افزود: به‌دنبال این هستیم که با کمک نهادهای واسطه و صندوق های پژوهش و فناوری کشور بخشی از کارها را انجام دهیم تا زمانی که از شرکت‌ها گرفته می‌شود کوتاه شده و شرکت ها در فرآینده پیچیده کاری گرفتار نشوند.

وحدت در رابطه با تسهیلات سرمایه گذاری خطرپذیر در این صندوق گفت: یکی دیگر از ابزارهایی که باید آن را بیشتر فعال کرد سرمایه گذاری برای توسعه طرح های دانش بنیان و شرکت های فناور است.

وی افزود: ما دنبال پیاده کردن بسته هایی هستیم که از سرمایه گذاری مستقیم پرهیز کنیم چرا که آفت این نوع سرمایه گذاری، طرح‌ها و شرکت‌ها و هم طرح‌ها را معطل خواهد کرد.

اگر صندوق نوآوری و شکوفایی بخواهد به شکل مستقیم به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی به سرمایه گذاری ورود پیدا کند، فرآیندی آزاردهنده برای شرکت ها خواهد بود؛ به دنبال این هستیم که از طریق صندوق های VC کشور که می توانند به شکل موضوعی و منطقه ای ایجاد بشوند به شکل سرمایه گذاری با این شرکت ها مشارکت کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با کاهش تصدی گری ها، گفت: اگر ما بخواهیم به عنوان بخش شبه دولتی تصدی گری کنیم ناخودآگاه ایرادات وارده به صندوق توسعه پیدا می کند، ما باید به نهادها و بخش های مختلفی که در اکوسیستم علم و فناوری شکل گرفته از جمله مراکز رشد، پارک ها و پژوهشگاه ها، بخش هایی که در وزارت علوم قرار دارد، بخش هایی مختلف که در معاونت علمی قرار دارد و همین طور نهادهای مختلفی که در این حوزه ها کار می کنند همکاری کنیم.

وحدت ضمن اشاره به تعاملات درست با نهادهای مرتبط گفت: امیدواریم صندوق بتواند از حالت غیرفعال خارج شود و به صورت مسئله محور به موضوعات نگاه بکند.

وی در رابطه با تعاملات مناسب با وزارت علوم و سایر موسسات آموزشی و پژوهشی گفت: تلاش می کینم با همه بازیگران این حوزه که مهترین آنها وزارت علوم است تعامل خوب داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت های آنها و شناخت دقیق که به شکل تخصصی از حوزه کاری شرکت ها دارند استفاده کنیم تا بتوانیم تزریق منابع مالی را به شکل صحیح انجام دهیم.

اعتبارات مالی صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

رئیس هیئت عامل صندوق در رابطه با اعتبارات مالی صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال آینده گفت: صندوق با مشکل منابع مالی روبرو نیست و انشالله در بودجه سال آینده منابع صندوق بیشتر خواهد شد.

وی در پایان ضمن اشاره به تاکیدات رییس جمهور، نمایندگان مجلس و بخش های مختلف کشور در حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: ما مشکلی در منابع نخواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم به درستی ارتباطات خود را در بخش های مختلف برقرار کنیم که بتوانیم زمینه ای ایجاد کنیم که شرکت ها بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار