مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مصارف صدقه و زکات برای حل مشکلات مردم به وسیله خود مردم است و این امتحان الهی است برای کسانیکه از نظر مالی غنی هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  آیت الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  در گردهمایی ائمه جماعت شهرستان کرمانشاه ازفلسفه صدقه و زکات یاد کرد و گفت: دین مبین اسلام کسی را که تعلق دنیایی و مالی نداشته باشد طاهر می داند.

عباسیان افزود:مصارف صدقه و زکات برای حل مشکلات مردم به وسیله خود مردم است و این امتحان الهی است برای کسانیکه از نظر مالی غنی هستند.

مدیر کل اوقاف استان کرمانشاه گفت:پیامبر اسلام(ص) می فرماید:(در فردای قیامت خداوند متعال فقرا را دعوت می کند و به آنها می گوید من شما را خلق نکرده ام که تحقیر کنم بلکه شما آفریده شده اید تا به وسیله شما اغنیا را آزمایش کنم و در بحث شفاعت که مخصوص انبیا و اولیای الهی و شهداست هم میفرماید: فقیری که در تنگدستی زندگی کرده و در این دنیا از فرمان الهی تبعیت نموده و نافرمانی نکرده هم در قیامت مورد توجه درگاه الهی قرار دارد و علاوه بر اینکه خودش بهشتی می شود میتواند کسی را که در دنیا به او کمک کرده شفاعت کند).

عباسیان در ادامه از نقش طلاب و ائمه جماعات در کمک و یاری رساندن به فقرا یاد کرد و افزود: مساجد ما می توانند در این اوضاع بد اقتصادی برای کمک به مردم از خود مردم و جمع کردن صدقه و زکات از اغنیا به یاری محرومین و فقرا بشتابند.

مدیر کل اوقاف استان کرمانشاه گفت: خیلی از ما دغدغه زندگی خود را داریم و توقعمان این است که امکانات وجود ندارد اگر بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم خدا هم گره از کار ما باز می کند.

 

انتهای  پیام/ز

 

نقش طلاب و ائمه جماعات در کمک و یاری رساندن به فقرا

برچسب ها: ائمه اطهار ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.