پس از انتشار فیلم برخورد توهین‌آمیز نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی با یک کارمند گمرک، علی علیزاده در تحلیلی جالب آن را با زمان قبل از پیروزی انقلاب مقایسه کرد.

تحلیل علی علیزاده از برخورد نماینده سراوان با کارمند گمرکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ویدیویی چند دقیقه‌ای از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شد. الفاظ توهین‌آمیزی که نماینده مردم سراوان در این ویدئو خطاب به کارمند اداره گمرک به کار برد واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت.


بیشتر بخوانیدتوهین نماینده مجلس به یک کارمند +فیلم


پس از انتشار این ویدئو، علی علیزاده، تحلیلگر مسایل سیاسی ساکن لندن آن را در حساب کاربری خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و تحلیل خود را درباره آن نوشت:

«این فیلم را در چند ساعت گذشته بارها برایم فرستادند. محمد باسط درازهی، نماینده سراوان، یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان، از یک کارمند [احتمالا گمرک] توقعی دارد. کارمند به درازهی میگوید ما از شما دستور نمیگیریم. و درازهی، نماینده سراوان به این کارمند هتاکی میکند. در این هنگام یکی دیگر از ارباب رجوع‌های بانک وقتی میفهمد فرد هتاک نماینده مجلس است او را بدون حتی لحظه‌ای مکث و تردید به شکلی تحقیر آمیز بیرون میکند.

این فیلم را در این چند ساعت بارها برایم فرستاده‌اند که یعنی تحویل بگیر این انقلابی که از آن دفاع میکنی را. و من میگویم این فیلم دقیقا همان چیزی است که میشود در چهل سالگی انقلاب دست گرفت و به آن افتخار کرد.

من میگویم این صحنه، صحنه عجیب باشکوهی است. صحنه‌ای که یک کارمند عادی مقابل نماینده مجلس می‌ایستد و به او «نه» میگوید و یک شهروند عادی و معمولی یقه نماینده را میگیرد و به خاطر هتاکی با اردنگ بیرونش می‌اندازد.

این صحنه، و این جسارت این شهروندان معمولی و عادی محصول مستقیم تبدیل انسان ایرانی از «رعیت قدرت» است به «شهروند صاحب حق» که ظلم و توهین را نمیپذیرد و سر خود را مقابل قدرتمندان کج نمیکنند.

چهل سال پیش چه کسی چنین صحنه‌ای را حتی به خواب میدید؟ چهل سال پیش و در خفت بار ترین دوره چندهزار ساله تاریخ ایران، یعنی دوره پهلوی ، چه کسی جرات داشت حتی چنین برخوردی با یک نماینده مجلس فرمایشی «اعلیحضرت محصول کودتا» را تخیل کند؟

امروز، در حالیکه باید برای اصلاح وضعیت بجنگیم، نباید تصویر کلی تر و چارچوب بزرگتر را فراموش کنیم. این مسیر بلند تاریخی را. وگرنه مشکلات در هر جامعه‌ای فراوان است. قدرت هم همیشه سعی در بازتولید و خود دارد. اما انقلاب اسلامی انسان ایرانی را چنان از بیخ و بن عوض کرد که آزادی و آزادگی و قدرت-ستیزی، بخشی از دی.ان.ای و ژن این انسان شد.

بار دیگر که رسانه استعماری بی‌بی‌سی و یا رسانه منوتو که هنوز عزادار دیکتاتوری پهلوی است و یا رسانه‌های ادمکشان وهابی سعودی مثل ایران اینترنشنال فیلمهای این چنینی، یا اعتصابهای کارگران و تجمعات اعتراضی را خارج ازچارچوب نشان میدهند، هم زمان که در کنار معترضان می‌ایستید و از مظلومان دفاع میکنید، این تصویر کلی و بزرگتر را هم به یاد بیاورید: اینکه این توان اعتراض و بلند سخن گفتن و حق خواهی بدون لکنت، خودش محصول مستقیم انقلاب و خمینی و هشت سال دفاع و دویست هزار شهید است. محصول مسیری چهل ساله که باید با گردنی افراشته ایستاد و به آن افتخار کرد».

گفتنی است؛ محمدباسط ‌درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی در گفتگویی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان توضیحاتی را پیرامون این برخورد ارائه داد.


 بیشتر بخوانید:اولین واکنش نماینده‌ مجلس به انتشار فیلم توهین‌اش به یک کارمند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
والی
۱۸:۴۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
با سلام
عکسهای قدیمی شهر تهران برایم خیلی جالب بود
دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
یه کارخونه دار با تمام سرمایه و زحمت برا کارآفرینی و ارزش آفرینی در گرو چند میلیارد پول اونم با سود بانکی برا مواد و حقوق کارمندش جون میکنه. آنوقت این نماینده با حقوق 4 میلیونی با فرض اینکه کلا هیچ جا خرج نداره چطور سوار به ماشین یک میلیاردی میشه اونم از محرومترین شهرهای ایران اومده! !؟ اصلا آون وارد کننده خودرو ها که پرونده در دادگاه دارن چرا باید با یه نماینده بگرده چه ارتباطی با اون داره نکنه اونم همشهری خودشه! !!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
یکی نیست از علیزاده بپرسه تو خودت چندین سال تحلیلگر بی بی سی بودی و سال ۸۸ از فتنه حمایت میکردی حالا چی شده که کاسه داغ تر از آشی
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۳۴ ۰۱ دی ۱۳۹۷
دوست خوبم مگر خداوند نفرموده که توبه مخصوص گناهکاران است اگر پشیمان شدید من خداوند با آغوش باز استقبال میکنم!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شاید راه درست رو پیدا کرده آقای علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۱۶:۱۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
نماینده اگر نماینده باشد ،باید بداند در راه احقاق حقوق موکلش 45دقیقه سهل است شاید 45ساعت و شاید بالاتر نیز معطلی بکشد ، جواب کارمند مذکور فحش و بی احترامی نبود و حرکت ارباب رجوع دیگر نیز شناسنامه آزادی خواهی و دفاع از حق و مظلوم و ایستادگی در برابر زور و قدرت ایرانیان بود ،من به این حرکت نمره 20میدهم ، چون جناب نماینده حتی اگر از جایی عصبانی بود ، باید به خاطر شان و جایگاهشان خویشتنداری میکردند
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۵۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
در قضاوت نباید عجله کرد. ضمن اینکه ما عادت کردیم در یک دعوا همه حق را به یک طرف بدهیم و طرف دیگر را به باد فحش و ناسزا بگیریم.
به نظر من در این مورد خاص اقدام نماینده به هیچوجه قابل دفاع نیست. ضمن اینکه کارمند بانک هم خیلی بی تقصیر نیست و حتی اگر به عمد کاری کرده که نماینده از کوره در برود تا بتواند از عکس العمل نماینده فیلم بگیرد جرم او سنگین تر از نماینده است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
کارمند بانک؟؟؟ چی میگی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
چند مورد رو باید در نظر گرفت: آیا اگه اون نماینده فردی از بستگان نزدیک کارمند بود مثل پدر یا برادر باز هم همینقدر در انجام وظایف خودش حساسیت نشون میداد؟ آیا اگه نماینده از نمایندگان سطح اول یا از نمایندگان شهرهای مهم نظیر تهران بود همین اتفاق میفتاد؟ آیا اگه نماینده با لباسی رسمی ظاهر میشد 45 دقیقه معطل میموند؟ چطور میشه که همه ارباب رجوع در یک سمت باشند و نماینده در گوشه ای باشه و حتی کسی کنار کارمند و پشت میز اداری در حال فیلمبرداری باشه.. بیاییم بدون طرفداری قضاوت کنیم اگه نماینده پدر و از دوستان درجه یک ما بود باز هم میومدیم بر علیه او موضع میگرفتیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
آفرین، اگه به فرض مثال پدر، برادر و کسایی که خیلی دوستش داریم یا طرفدار کسی هستیم اعصابش از جایی خراب باشه و در اداره ای با مشکل مواجه بشه و خشمشو بروز بده، فورا میاییم طرفشو میگیریم اما اگه کس دیگه ای که با ما اشتراکاتی نداشته باشه همین کارو انجام بده قضیه عوض میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
با این استدلال سخیف چه چیزی را می خواهید انکار کنید؟ و چه چیزی را می خواهید اثبات کنید؟ حرکت این کارمند بسیار خوب و واجب الدفاع است و حرکت آن نماینده بسیار زشت و خارج از ادب یک شهروند عادی است! چه رسد به یک نماینده کا باید ادب ، نزاکت و رفتار خوبش الگو باشد. این استدلال که هرکس وظیفه خویش را درست انجام داد، تشکیک نماییم و بگوییم : اگر برادرش بود؟ اگر فلان خویشاوندش بود،چه ؟ و چه؟ بسیار زشت و نشان دهنده حمایت از فرد بی ادب و هتاک است. چرا کسی که اطرافیانش را بر دیگران ترجیح دهد و حقوق دیگران را به خاطر اطرافیانش نقض کند، به درجات بالاتری برای اجرای خواسته های یک نفر ذی نفوذ حقوق دیگران را نقض کرده و برای گرفتن امتیاز از او بسیار خوش رقصی ها خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
منم همیشه یه چنین تحلیلی نسبت به مسائل این چنینی دارم.ولی کی گوش کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
خود کرده رو تدبیری نیست
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیا بیات
۱۷:۴۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
تحلیل آقای علیزاده بسیار کامل و جامع بود. دوستان حتما به آن دقت لازم را داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
در هر حال ما باید یاد بگیریم که هیچگاه وارد هیچ حاشیه ای نشویم.
بحث قهرمان بازی نیست بحث وقت و پول و منابع که همه متضرر میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
به شرطی که کارمند عزیز که خطایی هم نکرده مشکلی براش پیش نیاد
Germany
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
اقاي نماينده به كجا چنين شتابان
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۴۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
جناب آقای علیزاده درسته مردم ایران امروز آزادی و حریت را به معنی واقعی تجربه می کنند اما این دلیل نمی شود حرمت یک انسان آن هم نماینده ای که منتخب مردم یک شهر است توسط یک انسان بی ادب زیر پا گذاشته شود انقلاب اسلامی برای آزادی همان قدر ارزش قائل است که برای حرمت یک انسان ، فرهنگ اسلامی بر خلاف فرهنگ غربی دید جامعی هم نسبت به تک تک افراد دارد و هم به مصالح اجتماعی و هم به آزادیهای مدنی و از نظر اسلام هیچکدام از اینها نمی تواند بهانه زیر پا گذاشتن دیگری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
چهار نفر عین تو تو این مملکت هستن که نماینده هر چی میخواد میگه
Iran (Islamic Republic of)
حمزه منصوری
۱۹:۳۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
برادر گرامی چرا اصل موضوع را عوض می کنی اگه به گفته این آقای نماینده۴۵ دقیقه فیلم هم موجود باشه و این فیلم گزینشی باشه باز هم بی ادبی آقای نماینده کاملا مشهود با این لفاظی های شما ودروغهای این نماینده نمیشه این خراب کاری هارو پوشاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
اقای عمار امثال شما باعث این بی حرمتی به مردم و جامعه میشوند.نماینده یعنی چه تو این جمله بشین فکر کن.چون نماینده هست نباید هرطوری که دلش می‌خواهد رفتار کند.
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
متاسفم برات آقای ناشناس که ندانسته و نفهمیده قضاوت می کنی اگر تو هم نماینده بودی و برای بررسی مشکلات مردم به اداره ای مراجعه می کردی و 45 دقیقه پشت در نگه می داشتند و آخرش هم آنگونه تحقیر آمیز بیرونت می انداختند اینگونه قضاوت می کردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ح،ص
۱۴:۳۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
درودبرتحلیلگرروشنفکرتحلیل بسیارزیبا،به حق وبه جایی بود. در،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
البته باید ببینیم در آخر با این کارمند چطور برخورد می کنند. تا معنی واقعی کرامت انسانی را بفهمیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
سلام ... البته بی توجهی دولتیها به نمایندگان هم تو این فیلم معلومه ...45 دقیقه معطلی نماینده ی مردم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
این همه مردم معطل موندن حالا یه بارم نماینده معطل بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
نه عزیز.دقت کن نماینده خودش میگوید زمان جر و بحث شان ۴۵دقیقه طول میکشد.درضمن کار بانکی ایشون هم باید مثل مردم عادی انجام شود.نمی شود که از در وارد شود همانطور بی توجه به سایرین توقع داشته باشد که اول کار ایشان انجام شودمگر خون ایشان از خون دیگران رنگینتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
مقصر کارمند بانک بوده سعی در تحقیر تحریک نماینده داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
به این میگن فرار به جلو. احتمالا شما از اقوام نماینده مذکور نیستید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۳۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
آقای 13:48 با استدلال شما نتیجه می گیریم که شما هم از اقوام کارمند بانک هستید.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا رستگار
۱۱:۲۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
این تحلیل زیبا برازنده جناب علیزاده با معرفت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
نعمتی با اشاره به اینکه این کلیپ تقطیع شده و بخشی از آنها انتشار نیافته است، تصریح کرد: طبق توضیحات آقای درازهی وی بیش از 45 دقیقه جلوی در گمرک معطل مانده بود و البته دشنام‌هایی نیز به وی داده شده بود، لذا با بیان حرف‌های سخیف، نماینده سراوان را عصبانی کردند که منجر به این اتفاق شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی تردید باید فارغ از فضاسازی‌هایی که وجود دارد با این موضوع به صورت منطقی و عالمانه برخورد شود و با افرادی که در این مورد تخطی کرده اند به صورت مناسب برخورد شود.

وی با اشاره به حضور دژپسند وزیر اقتصاد در جلسه غیرعلنی گفت: وزیر اقتصاد مسائلی را در این باره مطرح و در نهایت عذرخواهی کرد، همچنین قرار شد ابعاد موضوع توسط پزشکیان نایب رئیس مجلس و وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و تا فردا نتیجه نهایی این موضوع به مجلس اعلام شود.

الان به جناب علیزاده احسنت بگیم یا به جناب وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
اگر کسی به ایشان فحش داد بود زنگ می زد فرمانده نیروی انتظامی و یا حراست گمرک . یا ۱۱۰ .. چرا به ملت توهین کرد ، ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
اگر به کارمند توهین نکرده بود حق با او بود اما این توهین ها و البته توهین به مردم، به فرض اینکه ادعای نماینده صحت هم داشته باشد، این حق را از او سلب میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
نعمتی با اشاره به اینکه این کلیپ تقطیع شده و بخشی از آنها انتشار نیافته است، تصریح کرد: طبق توضیحات آقای درازهی وی بیش از 45 دقیقه جلوی در گمرک معطل مانده بود و البته دشنام‌هایی نیز به وی داده شده بود، لذا با بیان حرف‌های سخیف، نماینده سراوان را عصبانی کردند که منجر به این اتفاق شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی تردید باید فارغ از فضاسازی‌هایی که وجود دارد با این موضوع به صورت منطقی و عالمانه برخورد شود و با افرادی که در این مورد تخطی کرده اند به صورت مناسب برخورد شود.

وی با اشاره به حضور دژپسند وزیر اقتصاد در جلسه غیرعلنی گفت: وزیر اقتصاد مسائلی را در این باره مطرح و در نهایت عذرخواهی کرد، همچنین قرار شد ابعاد موضوع توسط پزشکیان نایب رئیس مجلس و وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و تا فردا نتیجه نهایی این موضوع به مجلس اعلام شود.

الان به جناب علیزاده احسنت بگیم یا به جناب وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
تحلیل فوق العاده ای بود . واقعا لذت بردم و افتخار کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
خدا کنه بیشتر شاهد این حق خواهی ها باشیم تا ریشه اختلاصو گرانی که خیلی راحت حق این ملت رو از بين مبيبرن کنده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
این همه از این عمل نکوهیده (اختلاس) استفاده میشه دقت بفرمایید اختلاس با س درست است دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
زود قضاوت نکنید باید کل ویدئو را دید واقعا قبل از ان چه اتفاقی افتاده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
هر اتفاقی افتاده باشه نباید نماینده مجلس فحاشی کنه و دستور بده و به همین دو دلیل باید از مجلس اخراج بشه
Austria
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
اقای علیزاده برخورد با هر مسولی امکان پذیره .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۲۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
تحلیل خوبی بودولی این که قوانین کشور رو این دست افرادوضع میکنند نگران کننده است
Iran (Islamic Republic of)
حاج خلیل
۰۹:۲۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
بجای اینکه با نماینده برخوردکنید نوشتید 40سال پیش چه کسی چنین صحنه ای را حتی بخواب می دید واقعاً جای تاسف دارد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۲۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
این یارو هم اون ور ابیه زیاد بهش اعتمادی نیست_انگلیس پشت بازیه این فرده _حرفاش بد نیست ولی اعتماد ممنوع
Austria
محمد
۰۹:۲۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
جناب علیزاده نگاه کردن از زاویهای متفاوت در هر رویدادی امکان پذیر هست .بنده می تونم هر چیزی را توجیه کنم .اما حقایقی ازار دهنده وجود دارد .نماینده مجلس جایگاه عادی مثل مردم ارباب رجوع ندارند .پس چرا باید برای انجام ملاقات یا کاری به چنین مانعی برخورد کنه ؟ایا این بی احترامی به همان مردمی نیست که این نماینده منتخبشان هست ؟
اگر نماینده مذکور واکنش نشان بده و مسله به این شکل دربیاد شما به جای بررسی علل زاویه نگاهتان را عوض می کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
اینکه یک نماینده اینطور رفتار کنند و الفاظ درست به کار نبرند نشان دهنده شخصیت و ادب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
چندتا فیلم و کلیپ می خوای برات بفرستم که تو اون نماینده ها و حتی چند روحانی تو اون فیلما مردم رو تهدید به کردن تو گونی میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
خب دوره عوض شده دیگه زورگویی و کسی تحمل نمیکنه حالا هرکی میخاد باشه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۳۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
با اینکه کار اون نماینده اصلا جای دفاع نداره ولی زاویه تصویربرداری که از پشت سر کارمند است و در نتیجه احتمال اینکه یک مشتری این کار رو کرده باشه و نحوه برخورد اون مشتری با نماینده این حس رو در انسان به وجود میاره که ممکنه از قبل برنامه ریزی شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف که نماینده مجلس به یک شهروند صراحتا توهین کند
Netherlands
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
خوبه اینم اضافه کنه که هیچ برخوردی بااون نماینده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
و اینکه اون کارمند و مراجعه کننده فاتحه شون خوندست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
درود بر شرفت آقای علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
هر انسانی خطا می کنه.ولی دلیل نمیشه با آبروی کسی بازی کرد.بجای فیلم گرفتن ... صلح و آشتی برقرار می کردید.ما عادت کردیم به مچ گیری کردن ... وای به حال ما که در صحرای محشر تمامی فیلم و لحظات زندگی و عیبهایی را که الله در دنیا پوشیده را در صحرای محشر برای همگان رو کنه به اون حالت هم فکر کنید.از الله شرم کنیم و بدرگاهش توبه...
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۰:۳۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
ما باید برای رایمان ارزش قائل باشیم و فرهیختگان را به مجلس بفرستیم. تا این اتفاقات نیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر ایرانی
۰۸:۵۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
احسنت الحق که حق گفتی باشه نماینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
مردم از گرسنگی این کارو انجام میدند واز عصبانیت خود از مسولین این کارو میکنند .واون نماینده مجلس هم چون دیگه کارایی نداره یعنی به معنای واقعی کارایی نداره حرفی برای گفتن نداره .فقط میشینند تو مجلس میگند گرانی حل حواهد شد.کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
آفرین تحلیل عالی بود ماشهید دادیم که ذلت نپذیریم چه ازدشمن وچه از دوست ناآگاه وبه آن افتخار می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۳۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
دقیقا، دقیقاً همینطوره جناب آقای علیزاده من کاملا با حرف شما موافقم یادمه که پدرم میگفت قبل از انقلاب اگر نماینده‌ای یا مسئولی جایی میرفت مردم بیچاره حتی جرأت نداشتند که مطالبات خودشون رو به صورت مودبانه مطرح کنند یعنی اساساً نماینده یا مسئول خودشو بالاتر از مردم تصور می‌کرد و فکر می‌کرد که مردم قدرت تحلیل مسائل را ندارند و یک ملت بی سواد هستند و آنها باید به جای مردم تصمیم بگیرد،هرچند که کار نماینده سراوان بسیار زشت و ناپسند و غیرقابل توجیه هستش و باید به شدت باهاش برخورد بشه ولی وقتیکه اون جوون نماینده را از اونجا بیرون میندازه و آزادانه اعتراضش و احساسش را در مورد این موضوع بیان می‌کند و هیچ ترسی از انجام این کار ندارد این نتیجه اینکه در ایران مردم از ظلم ستیزی ترسی ندارند چون کسی جلوی مردم رو برای ظلم ستیزی نگرفته، اصلا انقلاب درس ظلم ستیزی بود و اگر اون جوون کاری غیر از این در مواجهه با رفتار اون نماینده مجلس می کرد جای تعجب می داشت و باید در تحقق اهداف انقلاب تردید میشد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
بله درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
درود وسلام بر علیزاده حقگو وآگاه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
واقعا تحلیل جالبی بود از این زاویه به این قضیه نگاه نکرده بودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
هعع
۰۸:۲۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
احسن به غیرت ایران وایرانی /هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۱۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
تحلیل زیرکانه ای بود.
خوشمان آمد
آفرین علی آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
حق با شماست دوتا موضوع کاملا اینجا مشهود یک نماینده مجلس مثل یه آدم عادی بدون خدم و حشم به گمرک مراجعه کرده دو کارمند خیلی راحت بدون وحشت داره جوابش میده چیزی که توی ادوار گذشته ایران امکان نداشت ببینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
تحلیل قشنگی بود کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
مقامات هرکاری دلشون بخواد میکنن. مثلا فک و فامیلهاشون رو بدون دردسر میبرن سرکار اما مردم عادی بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
حسین نوری
۰۷:۰۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
باسلام تحلیل اقای علیزاده راقبول دارم واقعااین عزت که مردم بتوانندبامسولی چنین رفتاری داشته باشندمحصول نظام ولایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
محصول روشنفکری است! حالا با هر نظامی
Iran (Islamic Republic of)
حسین نوری
۰۷:۰۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
باسلام تحلیل اقای علیزاده راقبول دارم واقعااین عزت که مردم بتوانندبامسولی چنین رفتاری داشته باشندمحصول نظام ولایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
احسنت به کسایی که در برابر ظلم می ایستند. درود به شرف شون.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۶:۳۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
سلام . احسنت بر آقای علیزاده عزیز که با تغییر نگاه به یک اتفاق عادی و ناهنجار از آن برداشت مثبت کرده و این همان مصداق تبدیل تهدیدها به فرصت هاست که از هر کسی ساخته نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
کاش هم جااینطوری بودولی باورش سخت اقای علیزاده اینکاربرنامه ریزی شده که نماینه ملت روخراب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
به نظر من آقای علیزاده درست میگن ، در هیچ کجای دنیا مردم نمیتوانند وقتی مسئولی چیزی غیر حق را درخواست میکند چیزی بگویند چون با لابی گری هایی که هست نمیشود از دستور چنین افرادی سر باز زد.
اما طبق اسلام وقتی به کسی ظلمی میشود اسلام این حق را میدهد که فرد از حق خود دفاع کند.
بنظرم آن کارمند و ارباب رجوع کار درست رو انجام دادند. و این چیزی نیست جز اسلام که دستاورد انقلاب است.
Netherlands
ناشناس
۰۴:۱۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
نماینده باید معذرت بخواد. در عین حال حرف اقای علیزاده درسته
Iran (Islamic Republic of)
Behzad
۰۲:۵۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
آفرین به این تحلیلت چنین کارشناسایی رو تو راس کار مملکت کم داریم اگه کسان دیگه بودن میگفتن که نباید به نماینده مجلسی که به مردم توهین میکنه ،توهین کرد.
Iran (Islamic Republic of)
بایرام لودر
۰۲:۰۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
ایول ایول داش علی رو ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
کاملا مثل همیشه آقای علیزده با غیرت وطن پرست درست فرمودند باید به این فیلم افتخار کنیم که چطور میشه یک آدم عادی نماینده مجلس را نماینده ای که با توهین و زور میخواست کار خودشو پیش ببره بیرون کرد بله این شجاعت و حق طلبی را انقلاب به مردم داده فقط تصور کنید که زمان شاه با نماینده مجلس شاهنشاهی اگر واقعا اگر چنین میشد چه میشد بله درود بر خمینی ره
Qatar
سعید
۰۱:۵۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
کاش دلسوزان این نظام هم درک می کردن که امثال اقای علی علیزاده هدفشان با انها یکیست فقط راه و روششان فرق می کند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۱:۴۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
این موضوع باید بدرستی تحقیق شود .
دلیل ندارد که ان کارمندان با دانستن مقام مراجعه کننده به او توهین کنند یا بلعکس مگر انکه مراجعه کننده در مقابله این توهینها ( که ممکن است از پیش طراحی شده باشد ) کنترل خود را از دست بدهد و بر او نمی شود خورده گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
یادت باشه این کارمند خیلی با شهامت گفته فقط من از رییس خودم دستور میگیرم و اسیر جاه ومقام شما نمیشم که بری بعدن برام ترفیع درجه بگیری.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۱:۳۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
دمت گرم شیر مادرت جلالت باشه آقای علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
واقعا نماینده مجلس کشوری که این همه شهید تقیم انقلاب وارزشها کرده این است مگر این نظام چه بدی کرده که مردم به چنین افرادی رای میدهند تا قانون وضع کنند شهدا ما را ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
واقعا نماینده مجلس کشوری که این همه شهید تقیم انقلاب وارزشها کرده این است مگر این نظام چه بدی کرده که مردم به چنین افرادی رای میدهند تا قانون وضع کنند شهدا ما را ببخشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
درود بر علیزاده مرد آزاده و تحلیلگر آگاه مرگ بر شبکه وهابی من و تو و نوکر آل سعود کثیف و ربغ پهلوی زن سیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
اگرهتاکی وبی ادبی ایشون محرزبشه بایداخراج بشه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۱۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
سلام .شیر مادرت حلالت.درود بر تو. زیباکلام باید از تو یاد بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
من حرفی ندارم واقعا متاسفم که شاهد این رفتارهای زشت هستم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
در نظام اسلامی کسی حق توهین ندارد و اگر چنین کاری بکند مردم می توانند با صدای بلند به او اعتراض بکنند و این همان حکومت علی است
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ما انقلاب کردیم که ارزش مردم بره بالا ، نه اینکه ارزش نماینده هامون هم مثل مردم بیاریم پایین
بیرون انداختن اون نماینده کمترین کاریه که میشه کرد و البته هیچ تاثیری در کم شدن مشکلاتی که مردم دارند به علت کم کاری امثال این نماینده نداره، زمانی باید افتخار کرد که بالادستی یقه این نماینده رو گرفته و با رد صلاحیت اون و اخراجش از خانه ملت جواب دندانشکنی به امثالش بده وگرنه که هنوز این آدم بی ادب همچنان در خانه ملت هست و جان و مال این مردم در دستان امثال این بی ادبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
هیچ توجیه منطقی برای رفتار هتاکانه این نماینده وجود ندارد! چه کسی گفته نماینده یک شهر یا حتّی کشور به صرف نمایندگی و کسب آرای مردم حق چنین رفتاری را دارد؟