علی علیزاده با انتشار پستی در توییتر اسامی مستعفیان شبکه تلویزیونی فارسی ایران اینترنشنال را منتشر کرد و از سایر کارکنان این شبکه هم خواست به این مستعفیان بپیوندند.

علیزاده اسامی مستعفیان ایران اینترنشنال را منتشر کرد +تصویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده تحلیلگر مسائل سیاسی ساکن لندن بارها با انتشار پست‌هایی در حساب کاربری توییتر خود از عملکرد گردانندگان شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال انتقاد کرده است. او در بازه زمانی چند ماهه تلاش کرده است تا منابع مالی این شبکه ضدانقلاب را شفاف نماید. علیزاده در این مدت تلاش کرده است تا با آگاه ساختن کارمندان این شبکه به آنان تذکر دهد مسیر خود را از گردانندگان و حامیان مالی این شبکه که در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی دخالت داشتند جدا کنند.


بیشتر بخوانید: خبرنگاران ایران اینترنشنال! شما آگاهانه همدست و کارمند یک قاتلید +تصویر


به تازگی علیزاده با انتشار توییتی در حساب کاربری شخصی خود با انتشار نام چند نفر اعلام کرد این افراد به حقوق  بالای بن‌سلمان نه گفتند و از دیگر کارمندان این شبکه هم خواست تا به ادامه همکاری خود در ایران اینترنشنال نه بگویند و به آنان امید داد در این شرایط از آنها حمایت خواهد کرد. تحلیلگر سابق بی بی سی فارسی با نام بردن  از میثم بهروش  اعلام کرد او هم از این شبکه جدا شده است.

علی علیزاده در توئیتر نوشت:

"بعد از نگار مرتضوی و لیلی بازرگان، امروز میثم بهروش هم به حقوق بالای بن‌سلمان نه گفت و از تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال استعفا داد. امیدوارم بقیه کارکنان ایران اینترنشنال هم شجاعت نه گفتن را پیدا کنند. حمایت‌تان میکنیم اگر به آغوش ملت خودتان برگردید."

علیزاده اسامی مستعفیان ایران اینترنشنال را منتشر کرد +تصویر

پیش از این هم میثم بهروش  با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود قطع همکاری خود با شبکه ایران اینترنشنال را اعلام کرده بود. بهروش نوشت :

"من امروز از ایران اینترنشنال استعفا دادم و خوشحال میشم مثل گذشته به عنوان تحلیل‌گر سیاسی آزاد با رسانه‌های فارسی‌زبان همکاری کنم."

 

علیزاده اسامی مستعفیان ایران اینترنشنال را منتشر کرد +تصویر

گفتنی است تلویزیون فارسی ایران اینترنشنال سال گذشته پیش از انتخابات ریاست جمهوری رسما فعالیت خود را شروع کرد و با یارگیری از نیروهای اخراج شده و مستعفی سایر رسانه‌های ضد انقلاب مثل من‌و‌تو، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرد. واکنش ها به فعالیت این شبکه همزمان با حمله تروریست‌ها به رژه نیروهای مسلح در اهواز شدت گرفت. زمانی که این شبکه با یکی از سخنگویان گروهک‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلب تماس تلفنی برقرار کرد و ضمن خوشامدگویی به او در مقابل دیدگان مخاطبان از این فرد خواست تا درباره حادثه تروریستی توضیح دهد. 


بیشتر بخوانید: کوچ خبرنگاران ضد انقلاب به رسانه فارسی تحت حمایت عربستان


پس از با داغ شدن بحث قتل جمل خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، این شبکه بار دیگر موضع خود در قبال عربستان سعودی را بر مخاطبانش آشکار کرد. این شبکه در  حمایت از عربستان سعودی بارها گزارش ها و خبرهایی منتشر کرده است.

پس از آنکه خبرهایی درباره حمایت مالی عربستان از این شبکه فارسی زبان در رسانه های غربی مانند گاردین منتشر شد، علی علیزاده تحلیگر سابق شبکه بی‌بی‌سی فارسی از کارمندان این شبکه خواست تا مسیر خود را از گردانندگان این شبکه جدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
درود بر عليزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر منافق مرگ بر وطن فروش
Netherlands
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
هزینه این کانالهای معاند .مبتذل سرسام اور است و صد در صد کشورهایی پشت این کانالها هستند .از جمله عربستان .اسراییل امریکا انگلیس و عیره
مردم باید عاقل باشند و این کانالها را دنبال نکنند .تا از بین بروند .اشخاص کم سواد .بیسواد .جاهل .در زندگی باخته .مفسدان .منحرف ها این کانالها را دنبال میکنند .جونکه شکست در زندگی شان را اول خدا و بعد دولت و بعد مردم میدانند .در همین رزیم .افراد موفقی هم وجود دارد .پس تنبلی نکنید و کاری را از صفر شروع کنید .تا موفق شوید
Iran (Islamic Republic of)
محمدمعراج
۰۰:۳۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
خداقوت جناب علیزاده بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
روجا
۱۴:۲۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
درود بر علیزاده ...