رئیس پلیس فتا استان لرستان از دستگیری مردی که با هویت جعلی زنانه ضمن اغفال جوانان در فضای مجازی از آنها اخاذی می کرد ، خبر داد .

اغفال و اخاذی از جوانان در فضای مجازی با هویت جعلی زنانهبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ چگنی رییس پلیس فتا استان لرستان، اظهار داشت : در پی رصد و پایش فضای مجازی  توسط کارشناسان پلیس فتا استان ، صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد که متهم ضمن معرفی کردن خود با هویت یک زن جوان ، با ارسال تصاویر و ویدیو های جعلی از جوانان اخاذی می کرد.

سرهنگ چگنی با اشاره به دستگیری متهم و احضار وی با مجوز قضایی به پلیس فتا  ادامه داد : متهم در بازجویی های اولیه منکر هرگونه اقدام مجرمانه ای شد اما زمانی که در برابر ادله و مستندات موجود قرار گرفت با قبول جرم خود  لب به اعتراف گشود.

 این مقام ارشد انتظامی افزود: متهم در اعترافاتش انگیزه خود را سرگرمی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: با توجه به اینکه برخی از کاربران درشبکه‌های اجتماعی اقدام به اشاعه کارهای غیر اخلاقی می کنند ، از خانواده ها در خواست کرد ضمن مراقب از فرزندان بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند تا بتوانند از وقوع آسیب های احتمالی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد:مطابق قانون جرائم رایانه‌ای  ماده ۷۴۲ هرکس به وسیله سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی یا حامل های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ چگنی در خاتمه به کاربران توصیه کرد:در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را با پلیس فتا در میان گذاشته و از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند ماه پیش تو یه گروهی در تلگرام ازم اخاذی کردن تو رو خدا رسیدگی کنید بلد نیستم چجوری گزارش بدم مدرک هم دارم بقران
آخرین اخبار