رئیس پلیس فتا اردبیل از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به بارگذاری مطالب و تصاویر توهین‌آمیز در صفحه شخصی خود علیه شاکی کرده بود، خبر داد.

فضای مجازی محل تسویه‌حساب مالی نیستبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل اظهار داشت: در پی مراجعه شاکی به پلیس فتا و طرح شکایت در خصوص هتک حیثت توسط فردی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی‌های کارشناسی توسط عوامل سایبری پلیس فتا اردبیل مشخص شد که این کار توسط یکی از دوستان وی اتفاق افتاده که درنهایت با هماهنگی مقام قضایی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ قهرمان طالع گفت: مجرم پس از روبرو شدن با ادله دیجیتال انگیزه خود را بدهکاری ۴۰ میلیون تومانی رفیق دیرینه خود عنوان و اعلام کرد که از روی اعتماد مبلغ مذکور را به وی به‌صورت امانت‌داده و اکنون نامبرده از پس دادن وجه امتناع می‌کند که از روی انتقام‌جویی اقدام به این کارکردم.

این مقام انتظامی افزود: بهترین راه برای برطرف کردن مشکلات، راه قانون است و هم‌وطنان عزیز دقت داشته باشند که به‌هیچ‌وجه فضای مجازی را برای مقابله و انتقام‌جویی با  توهین و اهانت انتخاب نکنند و در صورت بروز مشکل با مراجعه به پلیس و مراجع قضایی به دنبال رفع آن باشند.

وی در خاتمه بیان داشت : سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بهترین راه برای اعلام گزارش‌ها در حوزه سایبری اعلام و از هموطنان خواست با مراجعه به این سایت نسبت به افزایش آگاهی و سواد رسانه‌ای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، برترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار