رئیس دانشگاه علم و صنعت از اجرای ۸ طرح کلان ملی در زمینه خودروسازی در دانشگاه علم و صنعت خبر داد.

اجرای ۸ طرح کلان ملی در زمینه خودروسازی در دانشگاه علم و صنعتبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت که امروز (دوشنبه ۲۶ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت دارای ۱۵ دانشکده و ۳ گروه آموزشی مستقل است.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه علم و صنعت، ۳۶ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده و ۴۴۰ عضو هیأت علمی دارد.

ذاکری گفت: در سال جاری ۱۷ نفر از اساتید این دانشگاه جزء یک درصد دانشمندان برتر در رنکینگ بین المللی معرفی شدند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه علاوه بر پردیس مرکز، ۴ پردیس دیگر نیز وجود دارد، گفت: دو واحد بهشهر و واحد صنعتی اراک از این دانشگاه جدا شدند.

ذاکری افزود: دانشگاه علم و صنعت جزء ۳ دانشگاه برتر صنعتی کشور است و به دلیل شاخص‌های متنوع، ۱۴ هزار دانشجو دارد و ۱۸۰۰ دانشجو دکترا در آن تحصیل می‌کنند و در مجموع ۷۰ درصد از این دانشجویان جزء دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت در بین دانشگاه‌ها به دانشگاه کاربردی و صنعتی معروف است، گفت: دانشجویان این دانشگاه علاوه بر تحصیل، در مراکز و سازمان‌های اجرایی و صنعتی موفق عمل کردند و مسئولیت‌های اجرایی بسیاری دارند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت جزء دانشگاه‌هایی است که همیشه با برنامه راهبردی و آینده نگری عملکرده است و ما در حال حاضر چهارمین برنامه پنج ساله دانشگاه را اجرا می‌کنیم.

ذاکری در خصوص برنامه ارائه شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس گفت: برای حرکت از نسل ۲ به ۳، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی در برنامه ما قرار دارد و در برنامه سوم راهکار‌های مقدماتی منحصر به فردی شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: در برنامه چهارم رشته‌های مختلفی در کسب و کار الکترونیکی را دنبال می‌کنیم که به کارآفرینی تبدیل شوند و دنبال تربیت دانشجویی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه معاونت پژوهشی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و این مراکز در حال توسعه هستند، افزود: ۲۳ شرکت دانش بنیان در سال ۹۶ و ۳۶ شرکت در سال ۹۷ از سوی دانشگاه علم و صنعت حمایت شدند، امید است با این شرایط روند رو به رشدی در این زمینه داشته باشیم.

ذاکری با بیان اینکه برای حمایت از دانش آموختگانی که به مراکز کارآفرینی طرح ارائه کرده‌اند، دفتر جدیدی شکل دادیم و در این زمینه ارتباط خوبی شکل گرفته است، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری موثری در این زمینه با ما داشتند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در خصوص افتخارات دانشگاه علم و صنعت گفت: افتخار اول ما پرتاب ماهواره به فضا بود و در حال حاضر دومین ماهواره نیز آماده پرتاب است و همچنین مقدمات ساخت سومین ماهواره نیز در حال اجراست.

ذاکری بیان کرد: در حوزه تولید خودرو اقدامات خوبی صورت گرفته است و تاکنون ۸ طرح کلان ملی با وجود محدودیت‌های مالی در دانشگاه اجرا شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در احداث راه آهن قم-تهران-اصفهان دانشجویان این دانشگاه نقش موثری داشتند، افزود: امیدواریم در این زمینه کمک‌هایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
باید ببینیم عکس العمل دو خودروساز چیه و چگونه این طرح ها را درست می کنند
آخرین اخبار