پایگاه اینترنتی آمریکایی تینک پراگرس نوشت شیوع خشونت با استفاده از سلاح در آمریکا به نقطه عطف وحشتناکی رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکایی تینک پراگرس نوشت: شیوع خشونت با استفاده از سلاح در آمریکا به نقطه عطف وحشتناکی رسیده است.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی نوشت: بر اساس تحلیل سی‌ان‌ان که مرکز کنترل بیماری ها آن را تایید کرده است، سال 2017، مرگبارترین سال ثبت شده در زمینه استفاده از سلاح گرم بود و تقریبا چهل هزار آمریکایی در این سال با سلاح کشته شدند که میانگین آن صد و نه نفر در روز بود.

تعداد کشته‌شدگان با سلاح گرم در آمریکا در سال 2017 سه درصد نسبت به سال پیش از آن و سی و هشت درصد در دو دهه گذشته افزایش داشته است. خودکشی با سلاح گرم نیز در دهه های اخیر چهل و چهار درصد بیشتر شده است. میزان این نوع خودکشی در آمریکا هشت برابر بیشتر از دیگر کشورها با درآمد بالاست. احتمال این که آمریکایی ها با سلاح گرم جان خود را از دست بدهند بیست و پنج برابر بیشتر از دیگر کشورهای پیشرفته است.

مرکز کنترل بیماری ها از سال 1979 آمار تلفات حاصل از استفاده از سلاح گرم را پیگیری کرده اما کنگره این مرکز را از تحقیقات درباره شیوع خشونت با سلاح منع کرده است. در همین زمینه، پزشکان، مقامات انتظامی و کهنه سربازان آمریکایی از کنترل بیشتر سلاح در این کشور حمایت کرده‌اند اما کاخ سفید و کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان با اعمال مقررات بیشتر در این زمینه مخالف هستند.

در یک دهه گذشته، حدود سیصد و پنجاه هزار آمریکایی با سلاح گرم کشته شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار