۱۱ کانون سلامت محله در شهرستان فسا افتتاح شد.

افتتاح ۱۱ کانون سلامت محله در فسابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا در این مراسم، گفت: در کانون سلامت محله با مشارکت مردم، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی محله شناسایی و با هماهنگی و مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نسبت به رفع مشکلات با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزش و پرورش و بهزیستی اقدام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر وضیعت اقتصادی و مالی موجود در نظام سلامت کشور پاسخگوی ۲۵ درصد نیاز‌ها است و بقیه باید با مشارکت اجتماعی ساماندهی شود تا بتوان این ۷۵ درصد را تحت حمایت سایر بخش‌ها قرار داد تا بخش مهمی از مشکلات حوزه سلامت حل می‌شود و این امر با مشارکت اقشار مختلف جامعه حاصل می‌شود و تشکل‌های مردمی در این راستا نقشی مهم و موثری دارند.

کرمی نیز با اشاره به اینکه کانون‌های سلامت در مناطق مختلف و کم برخوردار راه اندازی شده است، ادامه داد: راه اندازی کانون‌ها در سطح سایر محلات شهرستان فسا را گسترش خواهیم داد.

خالقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا هم، مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی در راستای برقرار عدالت اجتماعی، ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه و افزایش امید به زندگی را از مهمترین اهداف راه اندازی کانون‌های سلامت محلات در شهرستان فسا عنوان کرد.

گفتنی است از این ۱۱ کانون که دارای بیش ۷۵۰ نفرعضو هستند، تعداد ۶ کانون سلامت محله در شهر فسا و در محلات کدیوری، فاز ۳، فاز ۱، عشایری، فیروزادمرد و حیدر آباد و همچنین ۵ کانون دیگر در ششده، امیرحاجیلو، فدشکویه، نوبندگان و مقابری هم زمان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

شهرستان فسا درفاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

راه اندازی ۱۱ کانون سلامت محله در فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار