۷۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور خودکفا شدند.

خودکفایی ۷۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الله عبدالمللکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست بررسی مسایل و مشکلات کمیته امداد شهرستان کازرون گفت: از سال ۹۰ تا ۹۶ ، هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد، هزینه شده است.

وی افزود: در این مدت برای ۹۰۰ هزار نفر شغل ایجاد شده که از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر آن‌ها خودکفا و از زیر پوشش این نهاد خارج شدند.

عبدالمللکی ادامه داد: با خودکفا شدن این تعداد از مددجویان این نهاد حمایتی، سالانه بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه جویی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری، اظهار داشت: امسال ۱۱ میلیارد تومان از محل منابع مالی این کمیته و بانک ها، به ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در شهرستان کازرون اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین، پنج میلیارد ریال در قالب کمک‌های بلاعوض برای رونق طرح‌های در حال تعطیلی به کمیته امداد شهرستان کازرون تخصیص داده شده است.

داریوش دهقان، فرماندار شهرستان کازرون هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه این شهرستان دارای چهار اداره کمیته امداد است و بیشتر محرومان کازرون در مناطق روستایی ساکن هستند، انتظار داریم برای کمک به حل مشکلات آن‌ها اعتبار بیشتری به این منطقه اختصاص یابد.

در ادامه این نشست، در قالب تفاهم نامه‌ای که با دو نفر از کارفرمایان نمونه شهرستان کازرون منعقد شد، مقرر شد آن‌ها با ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در ۱۲ روستای هدف گردشگری این شهرستان در مجموع ۲۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد کازرون ایجاد کنند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/م

سفر معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)  به کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.