وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان که در نشست امروز یکشنبه (25 قوس/ آذر) مجلس سنا صحبت می‌کرد تاکید کرد که حدود 83 هزار خانواده به کمک‌های زمستانی نیازمند هستند.

83 هزار خانواده به کمک‌های زمستانی نیازمند هستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان که در نشست امروز یکشنبه (25 قوس/ آذر) مجلس سنا صحبت می‌کرد تاکید کرد که حدود 83 هزار خانواده به کمک‌های زمستانی نیازمند هستند.

فهیم گفت: «بر اساس برنامه دولت در مورد کمک‌های زمستانی، وزارت مهاجرین برای 12 هزار خانواده قرار است 15 هزار پول نقد و یو ان اچ سی آر برای 21 هزار خانواده 200 دالر پول نقد توزیع کند تا آنان برای خود البسه زمستانی و مواد سوختی خریداری کنند.»

به گفته وی، وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث برای 20 هزار خانواده دیگر هم منابع دریافت کرده ولی برای کمک به 30 هزار خانواده دیگر هیچ منبعی وجود ندارد.

به گفته وی، دولت و یا کدام موسسه خارجی برای کمک به 30 هزار خانواده توزیع کمک های زمستانی در برنامه خود ندارد ولی تلاش برای حل این مشکل در جریان است.

وی خاطر نشان کرد که برای یک میلیون 500 هزار بیجا شده داخلی کمک غذایی و غیر غذایی توزیع شده و این روند تا ماه حمل/ فروردین سال آینده خورشیدی ادامه خواهد داشت تا برای 2.6 میلیون بیجا شده کمک توزیع گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار