ساختمان ایمن در ایران وجود ندارد/ همه ساختمان‌ها باید از سازمان آتش‌نشانی تأییدیه مجدد بگیرندملکی گفت: ساختمان ایمن در ایران وجود ندارد و تمام ساختمان‌ها نیاز به گرفتن تأییدیه دارند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال ملکی مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی در نشست خبری پیشگیری از سوختگی اظهار کرد: چهارمین عاملی که تلفات زیادی می‌دهد سوختگی است و سوختگی در کودکان در رده 15 قرار دارد؛ سوختگی دردآوردترین نوع مرگ و میر است.

چگونه می‌توان از سوختگی پیشگیری کرد؟

وی ادامه داد: برای پیشگیری از سوختگی باید در مرحله  اول به نهادینه شدن فرهنگ ایمنی کمک کنیم، این کار به تنهایی از دست یک ارگان بر نمی‌آید و رسانه‌ها باید تلاش کنند تا این فرهنگ در بین مردم جا بیافتد، همچنین مردم باید بدانند چگونه از سوختگی پیشگیری کنند.

پیشگیری کم هزینه‌تر از درمان است

ملکی بیان کرد: باید به ریشه پرداخت و آن را در پیشگیری از سوختگی فرهنگسازی کرد، پیشگیری خیلی کم هزینه تر از درمان است.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی افزود: بیشترین  آمار آتش‌سوزی‌ها مربوط به ساختمان‌هایی با بیش از 6 طبقه است، ساختمان 20 طبقه به دلیل اینکه سیستم ایمنی دارد خطر آتش‌سوزی در آن‌ها کم است که اگر این فرهنگ در بین مردم جا بیافتد می‌توان از سوختگی‌ها پیشگیری کرد.

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ ایمنی

وی اظهار کرد: تعامل‌هایی انجام شده است که طی آن در ساختمان‌ها کمتر از 6 طبقه باید از آتش‌نشانی تأییدیه گرفت؛ باید به نهادینه شدن فرهنگ ایمنی کمک کرد.

ملکی یادآوری کرد: تأییدیه مجدد هزینه خیلی کمی دارد اما متأسفانه بسیاری از  ساختمان‌ها فکر می‌کنند این هزینه بالا است و اقدام به دریافت تأییدیه مجدد نمی‌کنند؛ ساختمان ایمن در ایران وجود ندارد و تمام ساختمان‌ها نیاز به گرفتن تأییدیه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.