تبدیل خرمشهر به بهترین شهر در دوران بازسازی

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دوران بازسازی، دوران طلایی اعتبارات برای خرمشهر بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید خرمشهر در دوران بازسازی با آن اعتبارات کلان تخصیص یافته به بهترین شهر در سطح کشور تبدیل می‌شد اما امروز شاهد هستیم که مردم در شهرستان خرمشهر با کمبود امکانات اولیه رفاهی و عمرانی مواجه هستند.

وی افزود: در نیمه نخست دهه ۷۰ افرادی بدون تحصیلات مرتبط را به عنوان کارشناس عمرانی و شهرسازی به خرمشهر اعزام شدند تا برای عمران شهر تصمیم گیری کنند و نتیجه آن را امروز شاهد هستیم.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۹۱ بدترین تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشورمان اعمال شده و شرایط اقتصادی کشور نیز در وضعیت نامناسبی قرار داشته که این موضوعات باعث شد تا جذب اعتبارات برای شهرستان خرمشهر سخت شود.

سامری  با بیان اینکه از سال ۹۴ دولت وعده بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای ساحل سازی خرمشهر را داده اما تا به امروز تنها مبلغ کمی از آن به صورت اوراق خزانه پرداخت شده افزود: با نواسانات اخیر ارز و نرخ تورم اوراق خزانه نیز به چالشی جدید تبدیل شده است چرا که پیمانکار حاضر نیست با این اوراق و در این مدت زمان طولانی کار کند.

وی گفت: سختی‌های جذب اعتبارات به نحوی بوده که بنده دست از دولت کشیده و گزارش‌هایی را به دفتر مقام معظم رهبری ارائه کردم و از دفتر ایشان برای جذب اعتبارات به‌منظور بهبود وضعیت خرمشهر درخواست کمک کردم.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مشکل شبکه آب و فاضلاب در دوران بازسازی پیگیری می‌شد قطعا با حجم اعتبارات سرریز شده قابل حل بود اما امروز شاهد فرسودگی شبکه آب شرب و فاضلاب خرمشهر هستیم، البته در تلاش هستیم تا از طریق جذب اعتبارات ملی و جلب مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند وضعیت را تا حد امکان به سمت نقطه مطلوب پیش‌ببریم.

انتهای پیام/ د

دوران بازسازی دوران طلایی اعتبارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.